Gir a Wallapop: la companyia començarà a cobrar per promocionar alguns anuncis

L'aplicació de venda de productes de segona mà oferirà un servei addicional per a les persones que vulguin millorar la visibilitat dels productes anunciats per 1,99 euros

La plataforma catalana Wallapop és un exemple de 'marketplace' C2C, de consumidor a consumidor
Júlia Manresa
09/05/2016
3 min

BarcelonaWallapop vol començar a fer caixa. Per primera vegada des que està en funcionament, la plataforma de venda de productes de segona mà Wallapop contempla la possibilitat que els seus usuaris paguin per utilitzar el servei. Tot i que encara no està en actiu, Wallapop ja té a punt un nou servei per cobrar pels anuncis promocionats. Com ha avançat el mitjà especialitzat Genbeta i ha pogut confirmat a l'ARA un dels fundadors de Wallapop, Miguel Vicente, des del 2 de maig l'aplicació ha modificat els seus termes i condicions d'ús i ha afegit un servei que permet millorar la visibilitat dels anuncis per 1,99 euros. Fins ara, Wallapop ha estat una aplicació 100% gratuïta i, malgrat haver captat milions d'euros en inversió, no ha facturat ni un euro.

Malalts de Wallapop

El servei s'ha anomenat "servei de visibilitat" i permet que els usuaris contractin aquesta opció de "preferència publicitària", tal com s'aclareix en els termes i condicions. Es tracta d'un servei addicional que els usuaris poden activar a canvi d'un pagament d'1,99 euros per cada anunci que vulguin promocionar. Un cop subscrit aquest servei, l'anunci es col·locarà a les primeres posicions en el panell d'anuncis, "com si es tractés d'un de nou". Tal com s'aclareix en la mateixa aplicació, l'anunci es destacarà durant 24 hores respecte de la resta d'anuncis que no tinguin contractat el servei. "És una evolució natural en el model de negoci dels anuncis classificats i, de fet, molts usuaris ens ho havíen demanat", explica Vicente, que aclareix que aquest servei està en procés de prova. "Estem testant diferents serveis a l'atzar amb els nostres usuaris, que ho podran notar als propers mesos, però encara no està actiu per a tothom", apunta.

La mateixa aplicació puntualitza que "el servei de visibilitat no és un mecanisme perquè els usuaris facin publicitat del seu perfil, ni permet que els usuaris publicitin diversos articles en un mateix anunci". Per això s'adverteix que si la plataforma detecta algun d'aquests usos tindrà la capacitat de bloquejar els usuaris.

Diverses alternatives per monetitzar

Així doncs, aquesta 'start-up' fundada a Barcelona pels catalans Miguel Vicente i Gerard Olivé comença a tenir clar el seu model de negoci. De fet, en l'última edició del Mobile World Congress la cap d'operacions de Wallapop, Edurne de Oteiza, va haver de respondre diverses vegades a la pregunta de quan començaria Wallapop a fer pagar pel seu ús. Aleshores De Oteiza va deixar clar que l'aplicació continuaria sent gratuïta a curt termini però que s'explorarien els serveis 'premium' per a usuaris que vulguin més facilitats a l'hora de gestionar els seus anuncis. Una altra alternativa que explora la companyia, per exemple, és la de cobrar un petit percentatge als usuaris per fer el pagament a través de la mateixa aplicació o per reservar un producte durant un temps determinat. En aquella conferència Agustín Gómez, el conseller delegat de Wallapop, també va deixar oberta la porta al cobrament per a entregues a domicili d'aquells usuaris que no vulguin trobar-se amb la persona a qui li compren el producte de segona mà.

Fins ara, el miracle de Wallapop era haver aconseguit captar més de 25 milions d'usuaris i expandir-se als Estats Units, on l'empresa està centrant els seus esforços des de fa un any, ja que bona part dels seus inversors són nord-americans. Des de l'any passat, s'especula que Wallapop busca 100 milions d'euros per fer el salt definitiu als Estats Units, una xifra que convertiria aquesta aplicació en la primera empresa tecnològica espanyola valorada en els mil milions d'euros.

stats