Economia10/01/2017

Marissa Mayer: de fitxatge estrella de Yahoo! a marxar-ne per la porta del darrere

L'actual consellera delegada, que tenia la funció de salvar la companyia, deixarà el càrrec d'aquí dos mesos junt amb el cofundador David Filo

Ara
i Ara

BarcelonaLa consellera delegada de Yahoo!, Marissa Mayer, deixarà el seu càrrec un cop es tanquin els detalls de la venda del portal a Verizon, previsiblement abans que s'acabi el mes de març. El confundador David Filo i quatre directius més també deixaran la companyia un cop es tanqui aquesta operació. S'acabarà així l'etapa de Mayer al capdavant de Yahoo!, empresa a la qual va arribar el 2012 com a fitxatge estrella que tenia un objectiu: salvar la companyia, antiga pionera d'internet vinguda a menys. No ho ha aconseguit.

Verizon adquirirà la part digital i publicitària de Yahoo! per un import que ronda els 4.500 milions d'euros. La part restant canviarà de nom i es passarà a dir Altaba, una combinació d'Altavista (un dels primers directoris 'online') i Alibaba, l'inversor més gran de la firma. Yahoo!, per tant, desapareixerà.

Cargando
No hay anuncios

Un cop tancada l'absorció, la companyia Altaba passarà a funcionar com una firma d'inversió i el consell d'administració quedarà reduït a només cinc membres, segons han explicat fonts properes a l'operació al diari 'The Wall Street Journal'.

Marissa Mayer va arribar a Yahoo! el juliol del 2012, com a presidenta i consellera delegada de la companyia, després d'haver desenvolupat la seva carrera professional a Google, on era responsable de l'àrea de mapes i serveis interactius. La seva arribada al capdavant de Yahoo! la va convertir en una de les dones més poderoses de Silicon Valley: el primer any va tirar endavant la compra de Tumblr, per 1.100 milions d'euros el 2013. Després, però, els resultats de la companyia van tornar a caure. Entre gener i setembre del 2016 Yahoo! va perdre 376 milions de dòlars tot i que les vendes es van mantenir estables, mentre que l'exercici anterior havia arribat a guanyar 75 milions en el mateix període.

Cargando
No hay anuncios

La venda de Yahoo a Verizon es va anunciar a l'abril però els detalls encara s'estan concretant. Verizon vol negociar el preu a la baixa després dels diferents escàndols de seguretat que han sacsejat el portal d'internet: des de juliol, Yahoo! ha patit diversos errors de seguretat que han perjudicat els comptes de milions d'usuaris i han afectat la seva reputació.