BARÇA

El subdirector de Drogodependències de la Generalitat demana al Barça que prohibeixi beure alcohol als jugadors a les rues

Joan Colom creu que ofereix una imatge negativa que perjudica els joves i també els mateixos esportistes

Efe
15/05/2013
2 min

BarcelonaEl subdirector general de Drogodependències de l'Agència de Salut Pública de la Generalitat, Joan Colom, ha demanat avui al FC Barcelona que faci una reflexió i es replantegi la presència d'alcohol en les seves rues de celebració.

En una entrevista a l'emissora RAC1, Joan Colom ha explicat que altres vegades ha enviat "notes al Barça sobre imatges exhibides durant les celebracions. Puc entendre que és gent jove, sotmesa a pressió durant la temporada, però la rua em va semblar un espectacle de baixa qualitat".

L'expert en drogoaddiccions es refereix a la imatge dels jugadors del FC Barcelona consumint begudes alcohòliques sobre els autobusos en què van recórrer dilluns la ciutat i a la publicitat durant tota la rua d'una marca de cervesa. "El Barça s'utilitza sovint, i amb gran sensibilitat, per prevenir l'alcohol, el tabac i les drogues. La gran imatge de la directiva que va prohibir fumar i beure es trenca de manera clara quan veus la rua", ha afegit Colom. "Crec que s'hauria de replantejar. No ajuda a ningú. Dóna una imatge negativa. Fins i tot és negatiu per als mateixos esportistes", ha dit Colom.

El responsable de drogodependències de la Generalitat ha anunciat que li agradaria demanar al FC Barcelona que fes una reflexió: "És aquesta la millor manera de celebrar i compartir un títol? Entre tots hauríem d'intentar disminuir la tolerància col·lectiva a l'alcohol. Tothom que vulgui pot beure, però ho hauria de fer sabent que té conseqüències negatives i que l'observació directa influeix en el comportament dels nens", ha explicat Colom.

"No crec que a la companyia cervesera que patrocinava l'esdeveniment li interessi fomentar la imatge que es va donar", ha opinat Colom, que ha explicat que un estudi fet a les escoles catalanes demostra que hi ha una relació directa entre l'excés d'alcohol, la publicitat i el consum futur.

stats