BARÇA

El Barça és el millor ambaixador de Catalunya, segons un estudi universitari

El treball fet per la Universitat Oberta de Catalunya ha estudiat l'impacte mediàtic internacional del club

Efe
27/05/2013
2 min

BarcelonaEl FC Barcelona és el millor ambaixador de Catalunya, i la seva imatge va associada a valors positius, segons un estudi elaborat per la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) després d'analitzar 1.361 informacions publicades entre el 2008 i el 2010 en 23 diaris digitals de tot el món.

El professor i coordinador de l'estudi, Lluís Pastor, que és el director dels Estudis de Ciències de la Informació i de la Comunicació de la UOC, ha explicat que la majoria d'informacions analitzades vinculen el Barça amb Catalunya. A més, un 41% de les mencions alternatives a la denominació del FC Barcelona fan servir la forma "catalans" o "club català", contraposat a l'escàs 6% de mencions que vinculen el Barça" com "espanyols" o "equip espanyol".

La investigació també posa de relleu com "el Barça aprofita les victòries esportives i recull impactes mediàtics vinculats als valors del club: el 5% de les informacions aparegudes en les temporades 2008-2009 i 2009-2010 tracten dels valors del Barça", ha subratllat Pastor.

L'investigador de la UOC ha destacat que "els valors són conceptes més duradors que els resultats esportius ordinaris en la memòria de les persones i aquesta és la imatge que projecta el Barça, segons els lectors". L'estudi també constata que els "autèntics ambaixadors de la marca Barça" són Messi, Guardiola i Barça, que són els noms que més apareixen en totes les informacions analitzades. "Entre aquests tres termes acumulen el 68% de les informacions de la primera temporada, i el 56% de les informacions de la segona; i no només això, sinó que, a més, Messi acaba projectant perfectament la imatge d'heroi mític amb el qual tothom empatitza, i Guardiola projecta la imatge el savi, del conseller, que procura que els èxits dels herois siguin els èxits de la comunitat", ha explicat Pastor.

stats