Futbol - Europa League

El Barça farà més difícil cedir l'abonament

El club presenta un pla de xoc per evitar una presència massiva d'aficionats del Manchester United en l'eliminatòria de l'Europa League

L’Spotify Camp Nou del Barça, que ara té el patrocini de l’empresa.
30/01/2023
3 min

BarcelonaLa vicepresidenta del Barça Elena Fort ha presentat el pla de xoc del club per als partits declarats d'alt risc –determinats per instàncies estatals– i, especialment, per a l'anada dels setzens de final de l'Europa League contra el Manchester United que es disputarà el 16 de febrer (18.45 h). Amb el precedent dolorós de l'Eintracht de Frankfurt, amb més de 30.000 aficionats alemanys poblant i tenyint de blanc el Camp Nou, Fort ha anunciat novetats en les mesures. El conjunt anglès té una gran massa d'aficionats fidels i, a més, la data de la disputa del partit coincideix amb l'inici d'una setmana de vacances escolars a Anglaterra, segons ha alertat la directiva blaugrana.

La principal novetat afecta la cessió dels abonaments. Per garantir-ne la traçabilitat, la vicepresidenta ha informat que quan un soci abonat cedeixi el seu abonament a un tercer haurà d’omplir un formulari (amb el nom, el cognom i el DNI) comunicant al club a qui el cedeix. I, de la mateixa manera, el beneficiat –sigui familiar directe o no– haurà de portar aquest formulari (imprès o digitalment) i el seu DNI el dia del partit per accedir a l'estadi. "Sabem que això canvia la cultura de la cessió de l'abonament al Camp Nou, però volem evitar un altre escenari com el de l'Eintracht. Estem convençuts que amb les mesures que implementen és gairebé impossible que es torni a repetir", ha reblat Fort.

Si la seguretat de l'estadi requereix el formulari i el DNI i no són facilitats, la vicepresidenta ha deixat clar que no es permetrà l'accés al Camp Nou. Quan les entrades pel partit surtin a la venda, aquest mateix dilluns o, a tot estirar, aquest dimarts, el formulari de cessió de l'abonament ja estarà disponible a la web del club. El procediment tindrà dos passos necessaris: el soci que fa la cessió l'haurà de comunicar a l'entitat mitjançant el formulari, i el beneficiari també l'haurà d'omplir i l'haurà de portar el dia del partit.

El club vol garantir-se el seguiment de la cessió dels abonaments i, per tant, es faran controls abans d'entrar a l'estadi, però seran aleatoris. Això se suma a una mesura que ja s'havia implantat aquest curs, com és el codi QR en els abonaments. La venda d'entrades també serà nominal, una altra mesura que ja s'havia anat aplicant.

Més mesures implantades pel Barça

A més, Fort ha anunciat que es repetiran mesures que ja es van aplicar contra l'Eintracht de Frankfurt, tot i que els aficionats del club alemany les van saber esquivar el curs passat. Es tracta de bloquejar la venda d'entrades a IP procedents d'Anglaterra, així com a comptes bancaris domiciliats al mateix país. Els socis blaugranes residents a Anglaterra, però, no tindran aquestes restriccions. Fort també ha anunciat altres novetats relacionades amb la visita del Manchester United el 16 de febrer. Hi haurà avisos constants en les plataformes de compra online que els aficionats rivals no poden comprar entrades a la zona local de la graderia, ni portar indumentària de l'equip rival si no és en la zona habilitada per a l'afició visitant.

La compra física d'entrades no serà possible fins al dia del partit: les taquilles estaran tancades els dies previs. Els socis només podran comprar un màxim de quatre entrades per carnet i no sis, com fins ara. Tampoc hi haurà entrades ni passaport infantils i el club ha limitat en 1.000 les entrades que ha posat a disposició dels turoperadors. "Seran nominals i se'n controlarà l'accés", ha especificat Fort. La vicepresidenta també ha explicat que l'accés a l'estadi s'obrirà dues hores abans del partit i que el club treballa amb l'Ajuntament per facilitar l'arribada dels aficionats al Camp Nou.

stats