Nova demanda de l'empresa MCM al Barça
L'empresa ja té un procés obert en què reclama 100 milions al club blaugrana
BarcelonaNova polèmica entre el Barça i l'empresa MCM, encarregada de construir la Masia a Sant Joan Despí i que ja té presentada una demanda contra el Barça per valor de 100 milions d'euros. L'empresa va presentar aquest divendres una nova demanda al jutjat del civil de Barcelona contra l'entitat blaugrana, segons ha explicat Efe i ha confirmat el diari ARA.
Després d'un judici monitori −un procés utilitzat per als impagaments−, el Barça no va realitzar el pagament pendent que exigeix MCM per la construcció de la Masia, que està xifrat en poc més de 160.000 euros. D'aquesta manera, l'empresa MCM ha presentat al jutjat de primera instància número 2 de Barcelona una demanda en què reclama aquests 160.403 euros, més els interessos pertinents.
La relació entre el Barça i MCM estava encaminada, inicialment, a potenciar un negoci que estava previst que generés grans beneficis amb l'explotació publicitària de les façanes de la Masia, un contracte que inicialment va signar la junta de Joan Laporta, però que va ser anul·lat, i es va tornar a redactar fa tres anys i mig, ja sota la direcció de Sandro Rosell.
A causa de la paralització del contracte, MCM va decidir presentar una demanda contra el Barça per danys i perjudicis en què sol·licita 100 milions d'indemnització. El jutge va admetre a tràmit la demanda i el proper 3 de juliol l'assumpte es tractarà ja en judici. Aquesta demanda de 100 milions d'euros ha causat certa agitació a l'entitat esportiva catalana, aclaparada aquests últims mesos per diferents fronts judicials, els més actius, per ara, els relacionats amb el contracte de Neymar, que han fet que el Barça estigui imputat i que hi hagi dipositat 13 milions d'euros en una declaració complementària a Hisenda.
El nerviosisme al Barça per la demanda de 100 milions d'euros se centra en la sort que pugui córrer l'entitat en el judici davant les proves que ha presentat el demandant, concretament els correus creuats entre el director de màrqueting del Barça, Laurent Colette, i l'empresa MCM, en els quals es marca l'estratègia que havia de seguir aquesta companyia per explotar la publicitat de les façanes de la Masia.
En un d'aquests correus, als quals ha tingut accés Efe, Colette envia un missatge amb l'epígraf "Façana Masia per comercialització" per fixar els passos a seguir en la comercialitzar de l'explotació conjunta. "En funció d'un contracte en vigor entre el FCB i MCM, ambdues entitats treballaran juntes per treure rendiment comercial de la façana del recent estrenat centre de formació Oriol Tort", descriu un dels missatges.
En l'ampliació d'aquest, la proposta del Barça és "utilitzar la tecnologia per cobrir les façanes com un mitjà publicitari impactant i elegant, capaç d'atreure anunciants i, preferentment, patrocinadors al FCB". Entre els "suggeriments creatius" per explotar les façanes, l'entitat catalana proposa tres pautes, entre les quals destaca: "Imatges dinàmiques i enormes de jugadors que van sortir de la Masia: Messi, Iniesta, Xavi...".
D'aquesta manera, el Barça va proposar a MCM "barrejar imatges de jugadors amb logos d'anunciants, intercanviant paraules amb els valors comuns del Barça i els anunciants. Regularment, posar 'Barça' per assegurar que el públic estranger entengui de què es tracta". Amb aquests aspectes proposats pel Barça, MCM podia aconseguir patrocinis de marques que fossin compatibles amb els valors del club català i utilitzar-los amb la imatge fixa de les estrelles barcelonistes per ser exhibides a les façanes de la nova Masia, en forma de publicitat.
Per aquest motiu, els pèrits que han avaluat la quantia que s'ha deixat de facturar des que va entrar en vigor el contracte d'explotació de la publicitat de la Masia han elevat la quantitat fins als 100 milions d'euros, d'acord amb les pautes recomanades per el mateix Barça a MCM.