Floyd Mayweather-Manny Pacquiao, el negoci del segle
El "combat del segle" generarà més de 400 milions de dòlars de beneficis
BarcelonaFloyd Mayweather i Manny Pacquiao protagonitzen la matinada de dissabte a diumenge (5h per Canal + i TotalChannel de Mediapro per 12 euros) l'enèsim 'combat del segle'. El Mayweather–Pacquiao generarà ingressos superiors a la Superbowl o la final de la Champions. El combat donarà, entre entrades, drets televisius i publicitat, entre 300 i 400 milions de dòlars de beneficis.
Mayweather en 36 minuts –si el combat arriba als 12 assalts– cobrarà el mateix que Messi en cinc anys. Si s'arriba als 12 assalts, a cada minut que passi el púgil de Michigan tindrà cinc milions de dòlars més. Pacquiao se n'endurà una mica menys. L'acord perquè 'Money' (al nord-americà se l'anomena així per el seu gust per els diners) acceptés boxejar contra el filipí, passava perquè Pacquiao assumís que la repartició dels guanys generats per l'esdeveniment fos desigual: 40% per a ell i el 60 restant per a Floyd Mayweather.
Aquestes xifres es divideixen entre diferents variables. Les que més milions generen són la venta d'entrades, els drets televisius i els ingressos de publicitat. Amb una capacitat per a espectadors quatre vegades menor, el 'combat del segle' ha aconseguit, només en entrades, 14 milions de dòlars més que l'última Superbowl. Les entrades es van vendre en tant sols un minut i es van pagar d'entre 1.500 a 7.500 dòlars. Això sense comptar la reventa, en la qual s'ha arribat a pagar 64.500 dòlars per a una entrada. Les 16.800 localitats del casino MGM deixaran 74 milions de dòlars.
L'altre gran canal d'injecció serà el televisiu. El combat s'emetrà en 150 països, en cap dels quals de forma gratuïta. A l'estat espanyol els drets són de Mediapro, que vendrà el 'pack' per 12 euros al client, més o menys com un Barça-Madrid. Canal + també ho oferirà segons un acord, pel mateix preu. Als Estats Units, però, cada casa on es vulgui seguir el cara cara en directe per televisió, haurà de pagar 100 dòlars per tenir-hi accés. Es calcula que entre el pagament per als drets televisius i la compra del 'pack' per part dels clients, la televisió generi, per ella sola, uns 300 milions de dòlars. D'altra banda, els patrocinadors aportaran uns 17 milions de dòlars. 4 milions en concepte de publicitat generada abans del combat, i uns 13,2 que s'extrauran del retorn publicitari generat per el mateix combat.