MOTOR - FÓRMULA 1

El campió del món de Fórmula 1 es queda sense el Gran Premi de casa seva

Alemanya torna a caure del calendari provisional de la F-1 per al 2017 per la falta d'acord entre el promotor i Ecclestone

Nico Rosberg, rebut pels aficionats a Wiesbaden, la seva localitat natal
Nuria García
02/12/2016
3 min

BarcelonaPer segon cop en els tres últims anys, el 2017 no tindrà Gran Premi d'Alemanya. El Consell Mundial de la Federació Internacional de l'Automòbil ha anunciat el calendari provisional per a l'any que ve, en què la cita alemanya no hi figura. De nou, l'absència del Gran Premi d'Alemanya, com ja va passar l'any passat, és deguda a la falta d'entesa entre els organitzadors del campionat amb els responsables del circuit de Hockenheim. Alemanya va adoptar el sistema d'alternança entre els seus dos circuits –Hockenheim els anys parells i Nürburgring, els senars– per evitar incrementar les despeses, però mentre Hockenheim pot anar pagant el cànon per acollir la cursa de Fórmula 1, Nürburgring, amb l'aigua al coll des de fa anys, hi renuncia.

Així, l'any vinent, Nico Rosberg, nou campió del món de Fórmula 1, no podrà córrer davant la seva afició. La notícia sobta, ja que dels últims 23 campions del món de l'especialitat, 12 són alemanys, sumant els títols de Nico Rosberg, Sebastian Vettel i Michael Schumacher.

Nürburgring va començar a tenir problemes quan, l'any 2010 les accions del traçat van canviar de mans. Gestionat des de l'inici pel govern, les accions del circuit van ser comprades per dos empresaris que van apostar fort per un nou projecte al voltant del traçat. Van voler fer un parc temàtic, amb més hotels, un saló per acollir-hi grans esdeveniments... però el projecte, de xifres milionàries, no va acabar de donar el rendiment econòmic desitjat: no hi va anar tot el públic que s'esperava i els espais no es van llogar. Així, doncs, el deute va pujar fins als 400 milions d'euros i Nürburgring va fer fallida el juliol de 2012.

L'abril d'aquest any, el circuit va tornar a canviar de mans: el multimilionari rus Viktor Kharitonin va comprar el 99% de les accions per un preu que rondaria els 77 milions d'euros. Tot i això, malgrat els intents de recuperar la Fórmula 1, la FIA no ha inclòs la cursa alemanya en el calendari provisional de l'any vinent.

Amb el nou calendari de F-1 presentat aquesta setmana, durant tot l'any les curses de Fórmula 1 coincideixen en fins a nou ocasions amb les del Mundial de MotoGP. Així, les dues primeres cites dels dos campionats seran els mateixos dies (26 de març i 9 d'abril): Austràlia i la Xina per a la F-1 i Qatar i l'Argentina per a MotoGP. Però també coincidiran l'11 de juny (GP del Canadà de F-1 i GP de Catalunya de MotoGP), el 25 de juny (GP d'Azerbaidjan de F-1 i GP d'Holanda de MotoGP), el 16 de juliol (GP de la Gran Bretanya de F1 i GP d'Alemanya de MotoGP), 27 d'agost (GP de Bèlgica de F-1 i GP de la Gran Bretanya de MotoGP) i els tres últims de MotoGP: 22 d'octubre (GP dels Estats Units de F-1 i GP d'Austràlia de MotoGP), 29 d'octubre (GP de Mèxic de F-1 i GP de Malàisia de MotoGP) i 12 de novembre (GP del Brasil de F-1 i GP de la Comunitat Valenciana de MotoGP).

Hamilton, el millor pilot de l'any per als caps d'equip

Hamilton, durant la sessió de qualificació del Gran Premi de Sotxi

Quan s'acaba la temporada, els caps dels 11 equips del Mundial de Fórmula 1 voten –de manera anònima– els que han estat per a ells els millors pilots de la temporada. El sistema de punts és igual que el d'una cursa, és a dir, cada cap vota 10 pilots, i dóna 25 punts al primer i 1 al desè. Aquest any, malgrat no guanyar el títol, Lewis Hamilton (Mercedes) ha estat el gran triomfador. En total ha sumat 324 punts (de 275 possibles). Segon ha estat Max Verstappen (Red Bull), amb 183 punts i tercer, el campió, Nico Rosberg, amb 176. Fernando Alonso ha estat sisè, per darrere de Daniel Ricciardo i Sebastian Vettel.

stats