'Déjà vu' a Losail
Andrea Dovizioso torna a guanyar Marc Márquez en un final de cursa calcat al de l’any passat
BarcelonaLa temporada passada va començar amb una batalla entre Andrea Dovizioso i Marc Márquez. L’italià va imposar-se després de superar el català en l’últim revolt. 26 mil·lèsimes van separar el de Ducati del d’Honda. Aquest any, amb aquell record ben fresc (Márquez tan sols ha guanyat un cos a cos contra Dovizioso), la cursa inaugural del campionat ha arribat al moment decisiu en les mateixes circumstàncies que l’any passat: Márquez i Dovizioso jugant-se el triomf. El de Cervera ha començat l’última volta al davant, però en la frenada l’italià l'ha superat. Márquez ha intentat avançar-lo en l’últim tram: s'han col·locat en paral·lel i han fet uns quants metres plegats, però l’italià ha guanyat l’interior i ha seguit al davant. A Márquez li quedava una bala, l’últim revolt. Recordava el que va passar l’any passat i ha reviscut la maniobra al seu cap per intentar evitar que passés el mateix. Però no. Quan tots dos han arribat a l’últim revolt de Losail, Márquez ha provat l’avançament per l’interior, però a l’hora de frenar se n'ha anat una mica llarg i Dovizioso ha recuperat l’interior per recuperar el primer lloc. A la línia de meta l’italià hi ha arribat 23 mil·lèsimes abans que el català, tres mil·lèsimes menys que l’any passat. Aquesta ha estat l’única diferència entre el 2018 i el 2019, a banda de saber qui es jugava el tercer lloc del podi: si el 2018 era Rossi qui acabava tercer, aquest cop Álex Rins i Cal Crutchlow s'han disputat l’últim lloc del calaix i la sort ha caigut de la banda del britànic, que després d’una gran cursa ha deixat sense el premi del podi el barceloní.
“El mateix que l’any passat!”, deia Márquez tot just baixar de la moto. “Ho he provat. Si no ho hagués provat, no hauria dormit tranquil”, ha reconegut el català, que ha explicat que Dovizioso, al parc tancat, li ha dit que no esperava que ho intentés. “Si no ho provo, no soc jo!”, ha afirmat, rialler. Havia perdut la batalla, però estava satisfet per haver acabat segon en un dels circuits on mai se sent còmode. De fet, l’italià i el català s'han felicitar per la cursa que havien fet, cosa que demostra que al davant queden 18 curses apassionants en un Mundial més igualat que mai. “El Marc no tira mai la tovallola, però he estat capaç de respondre tot i que m’ha portat al límit”, reconeixia Andrea Dovizioso, content de tornar-se a veure líder del Mundial de MotoGP. “La cursa ha acabat igual que l’any passat, esperem que el Mundial també acabi igual”, responia Márquez, rient.
Qui no ha tingut el dia ha estat Maverick Viñales: va ser qui va dominar els entrenaments oficials, però quan s'han apagat els semàfors i ha arrencat la cursa, el de Yamaha no ha estat capaç de mantenir el ritme dels capdavanters. Jorge Lorenzo, per la seva banda, ha acabat 15è en la seva estrena amb l’equip Repsol Honda, adolorit després de les caigudes que va patir als entrenaments.
Baldassarri s'imposa en un final ajustadíssim amb Lüthi
Lorenzo Baldassarri ha hagut de lluitar de valent per aconseguir el primer triomf de la temporada de Moto2. L'italià ha sortit molt bé i ràpidament s'ha situat primer (arrencava tercer) i, tot i que ha aconseguit obrir un petit forat respecte al grup perseguidor, al final ha hagut de defensar-se per mantenir la primera posició davant la remuntada que ha fet Thomas Lüthi, el pilot més veterà de la categoria.
I és que a quatre voltes per al final, Lüthi ha superat Schrötter, el seu company d'equip, i s'ha situat segon. El suís tenia un objectiu entre cella i cella: atrapar Baldassarri. De mica en mica ha anat retallant, mil·lèsima a mil·lèsima, fins que ha contactat amb l'italià en l'última volta. A Losail, un dels circuits en què qui acostuma a entrar primer a l'últim revolt té les de perdre si té algun pilot enganxat a la roda del darrere, Baldassarri s'ha defensat a la perfecció, tancant els forats i evitant que Lüthi aprofités el rebuf per creuar la línia de meta primer. "He sigut capaç de tancar bé durant els últims revolts, hem fet un treball increïble, gran feina de l'equip", deia Baldassarri, satisfet per ser el primer líder de la categoria de Moto2 del 2019.
Àlex Márquez ha remuntat (sortia novè) i s'ha arribat a situar quart, però a mitja cursa ha començat a perdre posicions i ha acabat setè. El seu company d'equip, Xavi Vierge, que ha arrencat liderant la cursa, ha tingut els mateixos problemes que Márquez i ha acabat desè. Jorge Navarro i Iker Lecuona no han acabat la cursa.
Kaito Toba dona al Japó el primer triomf de Moto3
Dotze anys després que un japonès guanyés una cursa del Mundial de motociclisme, aquest diumenge al Gran Premi de Qatar ha tornat a sonar l'himne japonès. Kaito Toba, amb l'Honda, ha aconseguit el primer triomf per al Japó en la categoria de Moto3. "Imagina't, és com si fos un somni. Aquest cap de setmana hem treballat molt. La cursa ha sigut difícil, però ha sortit molt bé. Hem aconseguit una gran victòria, però ara toca seguir treballant", ha indicat Toba.
Com és habitual en les curses de la categoria petita, la cursa s'ha decidit en l'últim revolt. La cursa, en grup, ha deixat clar que Honda té una gran velocitat punta: Aron Canet, que arrencava primer, ha vist ràpidament com Roba i Lorenzo dalla Porta el superaven a final de recta, si bé el valencià recuperava posicions en la frenada, demostrant la seva qualitat tot i veure com la KTM no corria tant com l'Honda. Dalla Porta, de fet, ha liderat gran part de les voltes, però finalment, aprofitant el rebuf de l'últim revolt, Toba ha guanyat la partida a l'italià.
Romano Fenati, que arrencava endarrerit (onzè) després que el seu equip s'equivoqués en la jornada de dissabte, tampoc ha estat gaire encertat. Malgrat fer una gran remuntada, l'italià ha vist com l'organització li enviava un avís indicant-li que havia sortit diverses vegades de la pista, però ell ha entès que havia rebut una sanció i que havia de fer una 'long lap', és a dir, una volta fent una de les escapatòries del traçat ja preparades per a aquesta finalitat. L'error l'ha fet passar de lluitar pel podi a acabar novè.