L'esforç de l’Espanyol perquè Cornellà-El Prat no sigui un petit Bernabéu
El club confia registrar la millor entrada contra el Reial Madrid tot i detectar i anul·lar la revenda de carnets d’abonat a seguidors blancs

BarcelonaL’Espanyol s’encomana al factor RCDE Stadium per signar una gesta i tombar el líder de la Lliga. El conjunt blanc-i-blau rep aquest dissabte el Reial Madrid (21 h, DAZN) a Cornellà-El Prat, que preveu firmar la millor entrada de la temporada. Fins ara, el registre més elevat d’aquest curs eren els 26.606 assistents del partit contra el Leganés de principis d’aquest mes.
Millorar aquesta xifra no sembla inabastable, sobretot si es té en compte que els blancs són el segon equip que més espectadors han arrossegat en les seves visites al feu periquito, una mitjana de 29.491. Són només 775 menys dels 30.266 que ha acumulat el Barça en els tretze derbis disputats a Primera des del curs 2009-10. L’Atlètic de Madrid completa el podi, amb una assistència mitjana de 25.210 espectadors.
La visita del Reial Madrid suposa un repte complex a nivell esportiu: els blancs són el segon millor visitant del campionat i l’únic equip que només ha perdut un partit a domicili. Però alhora suposa una interessant oportunitat a nivell comercial. Per al partit, l’Espanyol ha venut gairebé tots els seients corporate destinats a empreses, així com totes les entrades disponibles a la zona visitant i bona part de les que ha posat a la venda per al públic visitant. Les poques que queden es mouen entre els 120 i els 405 euros.
Unes xifres elevades que poden frenar, però no impedir, que un elevat nombre de madridistes decideixin anar a l’estadi en un partit que no ha estat declarat d’alt risc. Molts d'ells intenten buscar, a través de les xarxes, socis disposats a vendre’ls l’entrada per al partit per un preu més assequible dels que poden trobar a la web del club o d'operadors turístics. Una pràctica il·legal que l’Espanyol ha pogut detectar i impedir després de ser advertit per diferents socis i seguidors blanc-i-blaus.
El desenvolupament tecnològic dels darrers anys ha ajudat a donar eines a l’Espanyol i altres clubs a l’hora de frenar la revenda d’abonaments de manera digital. De fet, fa més d’una setmana que l’entitat va anul·lar el carnet i va anunciar que obriria un expedient sancionador a un nombre indeterminat d’abonats que van intentar revendre l’entrada del partit de dissabte a aficionats madridistes. A més, com a mesura cautelar ha deshabilitat l’opció de descarregar i cedir el carnet digital des de fa una setmana. Una mesura provisional amb la qual el club busca evitar que alguns abonats facin negoci a canvi de cedir el seu seient a seguidors del Reial Madrid. Pet tot plegat, confia que els abonats i seguidors blanc-i-blaus siguin majoritaris en una cita que pot servir a l’Espanyol per sortir de posicions de descens.
Més triomfs contra el Madrid que amb el Barça
El suport de la graderia és bàsic per poder competir contra el gegant blanc. El Reial Madrid es va convertir el 2009 en el primer visitant que trepitjava Cornellà-El Prat en Lliga. Des d’aleshores, els dos equips s’hi han enfrontat catorze vegades entre Lliga i Copa, amb un balanç d’onze victòries per al Madrid, dues per a l’Espanyol i un empat. Aquest dissabte els pericos tindran una nova ocasió per carregar-se un tòpic recurrent entre el barcelonisme. No, l'Espanyol no és ni serà mai el filial blanc, etiqueta penjada per l'afició blaugrana, sobretot abans de cada partit contra el Madrid. El balanç històric ho desmenteix: l’Espanyol ha guanyat més partits als blancs que als blaugranes. Suma 32 victòries en els 88 duels disputats contra el Madrid en Lliga com a local, un 36,4% del total, respecte a les 25 vegades en què ha tombat el Barça, un 28,4%. Contra els tòpics, dades.