L’Eurolliga s’obre a abraçar els Emirats Àrabs Units
La màxima competició europea estudia noves possibilitats de negoci a Dubai
BarcelonaL’Eurolliga estudia un acord amb els Emirats Àrabs Units que aspira a revolucionar el món del bàsquet. El projecte inclou tres elements disruptius: la disputa de la final four a Dubai, la participació d’un equip de l'emirat a la competició o la introducció de l’aerolínia Emirates com a patrocinadora principal. ASM Global, una empresa australiana que gestiona grans recintes esportius i centres de convencions a Àsia, està tenint un paper clau en les negociacions, que van començar fa nou mesos.
"Jo vaig començar a parlar del projecte de Dubai al febrer. Havia parlat amb molts projectes semblants, però aquest em va semblar diferent, molt més seriós dels que hi havia hagut anteriorment. Jo els vaig animar i engrescar fins que vaig marxar de l’Eurolliga. És una cosa disruptiva, nova. Evidentment provocarà algunes reticències, però si alguna cosa ha caracteritzat l’organització és que s'han posat coses noves sobre la taula. Incorporar equips de Dubai o de mercats amb poca tradició europea és una bona oportunitat que pot aportar coses. Dona una visió molt més global a la lliga. És un projecte que s'ha de madurar perquè no és fàcil, però una idea d'aquest tipus crec que és interessant, i l’Eurolliga l’hauria d’estudiar", va reconèixer Jordi Bertomeu, ex-CEO de l’Eurolliga, en declaracions al Què t’hi jugues! (SER Catalunya).
La gran obsessió de l’Eurolliga, que ara està liderada per Dejan Bodiroga i Marshall Glickman, és augmentar els recursos econòmics dels seus clubs, i per fer-ho considera clau atacar nous mercats. Representants dels 13 clubs propietaris de l’Eurolliga van viatjar fa unes setmanes a Dubai per conèixer el projecte de primera mà. L’expedició va incloure Josep Cubells, directiu responsable de la secció de bàsquet del Barça. "Vull donar les gràcies al senyor Abdulla Al Naboodah, president i propietari del Dubai Basketball Club, i als representants de la ciutat de Dubai i d'ASM Global per acollir la competició i els 13 clubs accionistes al magnífic Coca-Cola Arena. L'objectiu de la visita era intercanviar idees i identificar potencials oportunitats de col·laboració. Per descomptat, estem entusiasmats amb el potencial de l'Eurolliga de bàsquet als Emirats Àrabs Units, però és massa aviat per abordar-ne els detalls. Estem desitjant continuar la conversa", va argumentar Marshall Glickman, conseller delegat de l’Eurolliga.
Dos representants del CSKA de Moscou, un club que continua sent accionista d’una competició de la qual el seu equip està apartat, Andrey Vatutin i Natalia Furaeva, van formar part de l’expedició, que va visitar el Coca-Cola Arena de Dubai, un pavelló amb capacitat per a 17.000 espectadors. Els inversors estan disposats a gastar molts diners a l’Eurolliga. Emirates Airline, per exemple, estudia substituir Turkish Airlines com a patrocinador principal de la competició. L’oferta d’aquesta aerolínia, que patrocinarà la samarreta del Reial Madrid de futbol almenys fins al 2026, és majúscula, d’entre 40 i 50 milions d'euros per temporada.
Human Rights Watch és molt crítica amb el país. "Els Emirats Àrabs Units detenen arbitràriament i empresonen de manera injusta els individus que critiquen les autoritats. Les seves famílies pateixen un assetjament implacable a mans de l'aparell de la seguretat de l'estat. Les lleis dels Emirats discriminen els immigrants, les dones i els individus LGTB. El país nega l'accés a les organitzacions internacionals de defensa dels drets humans", va descriure en un dels seus informes.
El Barça, a Tel Aviv
El Barça reprèn aquest dijous (20.05 h, DAZN) l’Eurolliga visitant la pista del Maccabi. Els dos equips acumulen un registre de quatre victòries i dues derrotes en les sis primeres jornades de la competició.