Per què la falsa monja de 'Sister Act' ha creat un canal d’esport femení?
Whoopi Goldberg posa en marxa una ambiciosa finestra audiovisual
BarcelonaWhoopi Goldberg, l'actriu, presentadora i empresària coneguda per pel·lícules com Ghost, Sister Act o El color púrpura, va anunciar al programa The tonight show with Jimmy Fallon que ha estrenat un canal temàtic que emet exclusivament retransmissions d’esports femenins. La nova proposta audiovisual, que emet les 24 hores al dia dels set dies de la setmana, ha estat batejada amb el nom d’All Women's Sports Network (AWSN).
La plataforma, que està disponible en 65 països i té un abast potencial de més de 2.000 milions de persones, ofereix retransmissions d’esports per veure en directe o en diferit. Actualment, compta amb un catàleg d'algunes competicions femenines, com la UEFA Women's Nations League de futbol, la WTA de tenis o la FIBA 3x3 Women's Series de bàsquet.
"Estic llançant el primer canal mundial d'esports femenins. Serà la llar dels esports femenins en viu de tot el món. Tot: des de futbol, bàsquet, tenis, criquet, cúrling o el que sigui. Si ho juga una dona, ho mostrarem", va explicar. Sota el lema When she wins, we win [Quan ella guanya, guanyem tots], l'AWSN pretén “rectificar el desequilibri en la representació esportiva, defensant la causa de les atletes pas a pas”.
"Des que era petita, sempre vaig voler practicar esports. El meu germà sí que hi podia jugar. Practicava beisbol, softbol i bàsquet. A mi, en canvi, em deien: «Oh, hola, nena». Sempre em va molestar", diu Goldberg, que també va mostrar el seu desig que les esportistes tinguessin els seus cromos col·leccionables, com els que tenen els jugadors de beisbol o bàsquet masculí.
Whoopi, que actua en un musical de Broadway (Annie) i copresenta el programa The view (ABC), sempre ha donat suport a l'esport femení i ha aparegut en diferents esdeveniments esportius, però no ha estat fins ara que ha materialitzat una idea que va tenir fa 16 anys. “Estic cansada d’esperar”, va reconèixer.
"Estem creixent molt de pressa. Ja ens hem estrenat a l'Àsia, l'Orient Mitjà, l'Índia i aviat farem un gran anunci sobre el nostre llançament als Estats Units", va explicar. De moment, el canal no està disponible a Europa.
Amb les bones xifres de la WNBA de bàsquet i la NWSL de futbol i la creixent popularitat del golf femení, Goldberg té clar que l'AWSN és una aposta guanyadora. “Ho volem donar tot. I el que és bo és que, com que no estem només establerts als Estats Units, podem buscar coses que no s'estan mostrant. Això és el que espero. Espero que sigui el lloc on veure no només esports femenins sinó qualsevol cosa relacionada amb dones a l'esport”, va explicar.
“No tinc problemes amb ESPN ni amb la resta d’operadors televisius d’altres grups, però realment no cobreixen algunes de les coses que la gent està fent”, va assegurar. Tot i el creixement dels últims anys, les atletes encara reben molta menys cobertura televisiva que els seus homòlegs masculins. Un estudi del 2021 de la USC i la Universitat Purdue va alertar que el 2019 el 95% de la cobertura televisiva total d’esports als EUA es va centrar en els homes.
"La gent no és ruca"
Movistar Plus té un canal estatal (M+ Ellas) dedicat a l’esport femení. “La meva feina és presentar l’esport femení de manera positiva, explicar-lo. No com si la gent fos ruca, sinó explicar-ho i recordar-li a la gent que les dones han estat jugant amb una pilota des de fa molt de temps”, va alertar. Tot i el seu objectiu d'inspirar les dones a tot el món, Goldberg va explicar que el canal vol atraure tots els aficionats de l'esport, independentment del gènere.