BARÇA

El Barça exclou les samarretes d'entrenament de l'acord amb Qatar Airways

El club considera que podria treure entre 6 i 7 milions d'aquestes equipacions

Agost del 2011, primers entrenaments de la temporada a la Ciutat Esportiva. FCB
A. Llimós
01/07/2015
2 min

BarcelonaLa campanya electoral està pivotant en gran mesura a l'entorn de Qatar i el patrocini de la samarreta del Barça. L'expresident Josep Maria Bartomeu ha defensat públicament que ara per ara, l'acord amb Qatar Airways, que està tancat i pendent de l'aprovació de la nova junta entrant, és el millor del mercat, ja que garanteix més de 60 milions d'euros. Doncs bé, segons ha pogut saber l'ARA, l'acord que va tancar Javier Faus unes setmanes abans de començar la carrera electoral aporta una gran novetat: les samarretes d'entrenament no hi estan incloses. D'aquesta manera, el Barça pot acudir al mercat per buscar un nou patrocinador únicament per a aquest actiu. Fonts blaugranes consideren que es podria trobar una marca que aportés 6-7 milions d'euros, que s'hauria de sumar als que ofereix ara mateix Qatar Airways i els 5 milions –7 amb variables en funció dels resultats esportius– que aporta Lassa Tyres, el patrocinador de les seccions que es va signar el 3 de juny. Als despatxos del Camp Nou consideren que entre seccions i entrenament s'haurien de treure entre 10 i 15 milions d'euros. En aquest sentit, el precandidat Jordi Farré ha anunciat aquest matí l'acord amb l'empresa britànica Intertain i la filial espanyola 'Botemanía', que garantiria gairebé 40 milions per la samarreta d'entrenament i les de les seccions, a més d'activar algun actiu més a través de les xarxes socials.

Paral·lelament a l'acord amb Qatar Airways, el Barça continua treballant amb altres marques que estan interessades a fer una proposta. No es descarta, segons fonts del club, que durant els propers mesos es pugui arribar a un acord amb una nova empresa que entri en escena al costat de Qatar Airways. També, com és obvi, s'està treballant a aconseguir un nou patrocinador per a aquest actiu que s'ha exclòs del nou acord amb l'empresa qatariana. Fins ara, les dues propostes més serioses –que mai van acabar de redactar-se i convertir-se en proposta formal– van ser de 28 i 32 milions d'euros.

Al Barça consideren que amb les tres ofertes que hi ha sobre de la taula –seccions, entrenament i primer equip– se superaria llargament el que guanya el Manchester United, el club que cobra més de tot el planeta pel seu acord amb Chevrolet: 64 milions d'euros –variables per títols inclosos.

D'altra banda, el Barça està renegociant també amb un dels seus patrocinadors, Intel. La marca americana, que paga gairebé 2,5 milions d'euros a l'entitat blaugrana, està inclosa a l'interior de les samarretes del primer equip, una nova fórmula de patrocini que no ha acabat de funcionar i s'està parlant per canviar-ho i buscar un nou emplaçament –fora de la samarreta.

stats