Mor Fausto Gresini, emblema del motociclisme, a causa del coronavirus
La pèrdua de l'expilot als 60 anys sacseja el món del motor
L'expilot italià i director esportiu d'Aprilia al Mundial de MotoGP, Fausto Gresini, ha mort als 60 anys a conseqüència d'una greu insuficiència respiratòria derivada del coronavirus que patia des del desembre. Unes setmanes abans de les festes nadalenques, Gresini va donar positiu i, tot i que va poder passar els primers dies en confinament domiciliari, va haver d'ingressar a l'Hospital de Santa Maria della Scaletta d'Imola. L'expilot va empitjorar i va haver de ser traslladat a l'UCI del Maggiore Carlo Alberto Pizzardi. Després de dos mesos al llit, el màxim responsable de l'equip Gresini Racing no ha pogut superar el covid-19. L'estima per l'expilot i emblema del motociclisme ha quedat demostrada a les xarxes socials un cop s'ha confirmat la seva mort. "Una notícia que no hauríem volgut donar mai, i que desgraciadament ens veiem obligats a compartir amb tots vosaltres", han lamentat des de l'equip italià a les xarxes socials.
Des que el 1983 va pujar per primer cop a una moto de competició en la categoria de 125 cc, Gresini no havia abandonat mai l'asfalt. Com a pilot va guanyar dos títols mundials (1985 i 1987), però els seus grans èxits els va celebrar quan va baixar de la moto. Des de les modalitats més petites fins a fer-se un lloc a la categoria reina de Moto GP, Gresini va ser l'encarregat de modelar els nous pilots. Amb el seu tarannà tranquil i senzill va apostar per talent jove que a poc a poc s'ha anat consolidant a l'elit. Un clar exemple d'això és Jorge Martín, que s'ha mostrat abatut per la notícia. "El Fausto em va donar l'oportunitat de tenir una moto competitiva i de demostrar coses quan ningú em volia, em va ensenyar la seva passió per la moto i com podia ser d'humà l'amo d'un equip", ha piulat el pilot madrileny. L'any 2018 Martín es va proclamar campió de Moto3 sota el guiatge Gresini. Toni Elias, a Moto 2, i Matteo Ferrari, a MotoE, també han aixecat el títol mundials dins l'estructura de l'equip de l'expilot italià.
En més de 20 anys de carrera com a director esportiu, Gresini també va aconseguir títols mundials amb el japonès Daijiro Kato en la categoria de 250 cc (2001), que dos anys després va morir en un accident a Suzuka quan havia aconseguit passar a la nova categoria de MotoGP amb Gresini. Vuit anys després, l'italià va haver de tornar a acomiadar-se d'un dels seus pilots: Marco Simoncelli. Un cop molt dur per al director esportiu italià, que el 2015 va fer un gir en la seva carrera quan va acceptar la proposta d'Aprilia per guiar el nou projecte de la fàbrica italiana en la seva tornada a MotoGP. Amb ell, l'equip ha anat creixent i fent-se un lloc indiscutible en la categoria reina. Ara, amb la mort de Fausto Gresini, el motociclisme es queda una mica més orfe i perd un dels principals referents contemporanis.