Barça
Esports19/04/2023

Fitxatges i retallades a l'aparell comunicatiu del Barça

El club blaugrana ha incorporat un excàrrec de la NBA mentre anuncia un 15% de reducció de pressupost en aquest departament

BarcelonaEl director de comunicació del Barça, Àlex Santos, va convocar tots els treballadors del seu departament després d'una reunió del comitè de direcció del club blaugrana. Va transmetre'ls dues notícies: que s'havia fitxat un nou director de comunicació corporativa, Ignasi Castelló, i que hi hauria una reducció del 15% del pressupost durant els mesos vinents en un context en què l'àrea econòmica pretén reduir despeses ordinàries. La quarantena de treballadors del departament van marxar preocupats i disgustats. Preocupats per la retallada i perquè no se'ls va concretar com i a qui afectaria. I disgustats perquè el substitut de Toni Ruiz, que va ser acomiadat per Joan Laporta l'octubre del 2022 després de 26 anys al club, ve de fora i no s'ha ascendit cap treballador de la casa. Tot i que hi ha membres de l'equip que temen perdre la seva posició, fonts oficials de l'entitat diuen que no hi haurà més acomiadaments després dels recents de Ruiz, David Saura, Ketty Calatayud i la sortida pactada de José Manuel Lázaro.

Castelló ha començat a treballar aquesta setmana al club després de poc més d'una dècada com a cap de comunicació i relacions públiques de la NBA a Espanya, una funció que ha desenvolupat des de Madrid. Però el seu currículum, que comença amb una llicenciatura en periodisme a la Universitat Ramon Llull, no és el primer que es va estudiar des dels despatxos d'Arístides Maillol. Segons ha pogut saber l'ARA, hi va haver noms a qui es va proposar el càrrec i van declinar l'oferta. Altres, en canvi, no van acabar de convèncer el president Laporta. És el cas de l'excap de premsa d'Artur Mas, Joan Maria Piqué, que després que aquest diari publiqués que estava negociant entrar al departament de comunicació del Barça, va ser descartat a causa de criteris professionals. Finalment, sis mesos després, Castelló, apassionat dels Chicago Bulls i de Michael Jordan, ha acceptat el càrrec i ha obtingut el vistiplau de la cúpula.

Cargando
No hay anuncios

La carrera professional del barceloní Castelló va dirigir-se cap a la comunicació corporativa el gener del 2008, quan va entrar a treballar a l'empresa Tinkle, una agència de comunicació amb seus a Madrid, Barcelona i Lisboa. Aquest va ser el pas previ al seu fitxatge per la NBA el juliol del 2012. Allà es va convertir en la mà dreta de Chus Bueno, exjugador del Barça i del Mollet de bàsquet, entre altres equips, que va ser el vicepresident de la NBA a Europa, l'Àfrica i l'Orient Mitjà. Precisament, Bueno també té relació amb el Barça en l'actualitat, ja que és el director general de Legends a Espanya i Portugal. Un dels projectes de l'empresa estatunidenca és la maximització dels ingressos que tindrà el Camp Nou una vegada estigui remodelat. D'altra banda, Legends està optimitzant la gestió del Santiago Bernabéu, que està finalitzant les obres.

Cargando
No hay anuncios

Abans, però, el nou director de comunicació corporativa del Barça va treballar com a periodista en diversos mitjans. Primer, va ser becari en tres capçaleres: a la secció d'esports del diari Avui i de La Vanguardia, i a la secció de societat i local de l'Abc. Més tard, va ser col·laborador poliesportiu d'El 9 Esportiu. Entremig, va tenir una etapa en què es va dedicar al món de la nàutica, de redactor a Yachting World España, una revista especialitzada en la navegació, i portant la comunicació de la carrera Barcelona Sailing Race. "És molt bona persona, discret, poc parlador, però eficient", descriu una font consultada del món del bàsquet que coneix Castelló de ben a prop.

Cargando
No hay anuncios

Viratge en la comunicació del Barça

La marxa de Toni Ruiz, una de les últimes figures executives procedent dels mandats anteriors que va acomiadar Laporta, va deixar un buit important en el departament de comunicació del Barça. "Era un home de club. El Toni sempre et deia que quan prenguessis una decisió ho fessis posant el club per davant de tot, per davant del president i de tu mateix", manifesta a l'ARA una persona que va treballar mà a mà amb ell a l'entitat. "Aquesta visió la va aprendre de Ricard Maxenchs, que va ser el seu mestre", afegeix. En canvi, aquesta font considera que el departament de comunicació del Barça ha fet un viratge des de l'arribada de Laporta a la llotja el març del 2021. "Ara la visió està més enfocada en fer de cap de premsa del president", sentencia.

Cargando
No hay anuncios