El Gran Premi de la vergonya de la Fórmula 1
La cursa de Bèlgica s'ha resolt amb triomf de Max Verstappen després de quatre voltes darrere el 'safety car' tres hores després de l'inici
El Circuit de Spa-Francorchamps mai defrauda, tot i que en aquesta ocasió no ha sigut per un aspecte positiu. Temporada rere temporada el Gran Premi de Bèlgica promet emoció i nervis a pilots, espectadors i equips. El Mundial d'aquest any, el més boig en anys, no podia ser d'una altra manera. La intensa pluja no ha donat treva des de bon matí i quan ha arribat l'hora de la cursa l'asfalt estava impracticable. La bandera vermella ha onejat i fins 3 hores i 17 minuts després no s'ha reprès la cursa enmig de la incertesa. Quatre voltes darrere del safety car després s'ha donat per acabada una cursa marcada per la improvisació de la direcció del Mundial, que ha tret de polleguera equips i pilots.
La direcció de cursa ho ha intentat des de l'inici. Al començar, els pilots, darrere del safety car, han fet un parell de girs complets per provar si era possible donar la sortida al Gran Premi. La resposta ha sigut clara: "Això és impossible", deien els pilots per la ràdio. La bandera vermella ha onejat al circuit belga mentre els cotxes tornaven als boxs.
Llavors ha començat la incertesa. En fila índia, tots els monoplaces es mantenien sotes les carpes muntades pels mecànics a la sortida del pit lane. Mentre els pilots entraven als boxs, els mànagers de les escuderies es comunicaven amb la direcció de cursa per veure que els esperava en les hores següents. Primer han passat trenta minuts, després s'ha allargat una hora, després dues... A poc a poc s'anava fent més llarga l'espera i anava augmentant el neguit dels aficionats, resistents sota la pluja. Tots ells esperançats per la promesa de veure els seus ídols córrer el Gran Premi. Però finalment no ha sigut possible.
Pendent del radar meteorològic, Micheal Masi (director de la FIA) ha anat ajornant la decisió fins que, 3 hores i 17 minuts més tard, ha ordenat la represa de la cursa. Darrere del safety car, de nou, els pilots han completat quatre voltes, sense avançament (no ho permet el reglament amb el cotxe de seguretat a pista) i a una velocitat reduïda. Amb una nova bandera vermella, la cursa es donava per acabada. Tot i l'alegria dels vencedors, la Fórmula 1 ha sortit perdent d'aquest Gran Premi.
Max Verstappen s'ha endut la victòria, però el primer podi de George Russell ha sigut la millor notícia a nivell esportiu. Una notícia que ha quedat entelada per la falta d'una decisió contundent de la FIA en les més de tres hores d'espera per als aficionats que ha portat a una decepció generalitzada a les grades.