FÓRMULA 1
Esports 03/10/2016

Hamilton: "Algú no vol que guanyi aquest títol"

El britànic carrega contra el seu equip després de trencar el motor a Sepang i assegura que si per acabar la temporada sense més penalitzacions per estrenar motors s'ha de saltar alguna sessió d'entrenaments lliures, ho farà

Nuria García
3 min
Hamilton: "Algú no vol que guanyi"

BarcelonaLa mala sort va visitar diumenge el cotxe de Lewis Hamilton. El britànic, que anava encaminat cap a un triomf plàcid, va trencar el motor a 15 voltes per al final i es va quedar sense una victòria que l'hauria situat líder del Mundial. El de diumenge a Sepang va ser el primer abandonament de Hamilton en 11 curses (l'últim va ser a Montmeló) i el primer per un problema mecànic des del Gran Premi de Singapur de l'any passat.

Els crits que se sentien per ràdio ("Nooo, noooo!") quan el seu motor va dir prou van ser el preludi d'una reclamació de respostes a Mercedes per part del britànic quan va posar els peus a terra. "Només es trenquen els meus motors. Algú no vol que guanyi aquest títol, però no penso rendir-me. Vull que em donin respostes, i aquestes respostes han de venir de Mercedes", deia Hamilton, que afegia: "Som vuit pilots que portem aquests motors i només els meus es trenquen, això no és acceptable".

Toto Wolff, cap de l'escuderia Mercedes, intentava excusar el seu pilot: "Després d'un resultat com aquest, tal com havia anat la cursa, cadascú expressa la decepció d'una manera diferent. Quan es calmi entendrà que el sabotatge no és cert. Simplement és una coincidència boja que la majoria de problemes de motor d'aquest any l'afectin a ell".

I va ser així. Ja més calmat, després va explicar la seva visió de l'incident als periodistes: "Max [Verstappen] era a la meva finestra d'aturades, així que he intentat allunyar-me'n tant com he pogut. Crec que ho he fet bé. Després, a la recta, de sobte he perdut tota la potència i he notat alguna cosa trencada, així que per això m'he hagut d'aturar". El britànic va rectificar i va assegurar que té "100% de confiança en els enginyers" de l'equip. "La majoria de vegades que un motor Mercedes ha fallat ha estat el meu i això és dur", va apuntar.

El Mercedes deixa penjat Hamilton a Malàisia

Problemes amb el motor des de l'inici

El cas és que Hamilton arrossega problemes de motor des de l'inici de temporada. A Spa-Francorchamps, just després de l'aturada de l'estiu, el britànic va ser sancionat (va sortir últim) per haver estrenat el sisè propulsor. Ell, a Àustria, abans de les vacances, ja tenia clar que tindria problemes en un futur proper: "No és fàcil mirar la taula i veure que la resta de pilots de la graella que munten un motor Mercedes tenen un pla normal, que estan utilitzant com a màxim la segona o tercera unitats i que a mi només me'n queda una de nova". Però el que no s'esperava era que el motor Mercedes, dels més fiables de la graella, li fallés el dia menys indicat.

El motor, el gran maldecap de HamiltonPer poder arribar a final de temporada sense haver d'assumir més penalitzacions, Hamilton està disposat a saltar-se alguna sessió d'entrenaments lliures. "Tinc dos motors i vull assegurar-me que Mercedes els pot tractar per estar segurs que duraran. Si això significa no fer una sessió, no la faré. Faré el que faci falta per lluitar a les curses", va indicar el britànic

El triomf de Daniel Ricciardo (Red Bull) va posar punt final a una ratxa de 10 victòries consecutives dels pilots de Mercedes i, per tant, Hamilton i Rosberg es van quedar a una d'igualar el rècord d'11 que tenen des del 1988 els pilots de McLaren: Ayrton Senna i Alain Prost. A banda, l'adéu de Hamilton va provocar que per segon cop tan sols en els últims sis anys cap campió del món pugés al podi (l'últim cop va ser Bèlgica 2014 i llavors Ricciardo també va ser el guanyador de la cursa).

stats