Esports

La Kings League tanca una ronda de 60 milions d'euros

L'operació l'ha liderat el fons de capital risc Left Lane Capital i servirà per expandir les lligues internacionalment

2 min
Gerard Piqué, president de la Kings League, observa un partit durant una jornada de la competició.

BarcelonaLa Kings League, la competició de futbol set presidida per l'exjugador del Barça Gerard Piqué, ha anunciat aquest dimarts el tancament d'una ronda d'inversió de 60 milions d'euros. L'operació ha estat liderada per la firma global de capital risc Left Lane Capital i Fillip, un hòlding empresarial especialitzat en esport i entreteniment. Amb aquesta entrada de capital, l'objectiu de l'empresa és expandir internacionalment les seves lligues de futbol.

En concret, es preveu el llançament de lligues nacionals a Europa, l'Amèrica del Nord i el Brasil durant el 2024 i el 2025, i l'expansió al continent asiàtic el 2026, així com la celebració de la Kings World 2024 a partir del 26 de maig a Mèxic, amb la participació de 32 equips de tot el món. El president de la Kings League, Gerard Piqué, ha explicat que la inversió "no només valida l'impacte i el potencial" del projecte, sinó que permet "portar-lo al següent nivell".

L'èxit de Kosmos

La Kings League i la Queens League estan gestionades per la filial Kosmos, hòlding empresarial propietat de Gerard Piqué. Amb tot, la companyia no fa pública la seva valoració, i tampoc el percentatge de l'accionariat que han pres els dos nous accionistes. Al capital, però, sí que hi continuarà Cassius, un fons en fase inicial amb seu a Atlanta i que era l'únic inversor amb el qual comptava Kosmos des del llançament d'aquesta iniciativa el 2023. Segons la companyia, el 2023 el projecte ja era rendible.

"La Kings League ha aconseguit connectar amb un segment d'audiència jove –la coneguda com a generació Z– a través dels seus canals i plataformes digitals, així com integrant elements del futbol tradicional amb les últimes tendències de l'entreteniment, i s'han assolit xifres sense precedents", defensa Kosmos. Actualment la marca compta amb més de 13 milions de seguidors a les seves plataformes digitals, més de 80 milions d'hores de contingut visualitzat i més de 82 milions de visualitzacions a TikTok.

L'entrada de recursos s'ha formalitzat després del tancament amb èxit de la primera edició de la Kings League Americas a Mèxic, després de consolidar a Espanya el format de lliga tancada en què les franquícies estan presidides per influencers i exfutbolistes.

stats