Esports15/07/2021

L'Espanyol presenta les tres samarretes que portarà la temporada 2021-22

Riviera Maya torna com a patrocinador principal de la samarreta

Roger Requena
i Roger Requena

Un disseny de record recent, un altre de trencador i un tercer de conservador. L’Espanyol ha presentat aquest dijous les tres samarretes que portarà la temporada 2021-22, la del seu retorn a Primera Divisió. L’entitat blanc-i-blava i Kelme, el patrocinador tècnic, s'han inspirat en dos moments històrics del club: la temporada 1987-88, de la primera final de la Copa UEFA, i la 1994-95, la del penúltim ascens a Primera. La samarreta principal recorda força la que ja va portar la temporada de l'últim descens: té una franja blava central gruixuda envoltada de dues franges blanques i dues de blaves als laterals. Els pantalons tornen a ser de color negre, com els del curs passat. La tercera serà de color blau marí, amb tres franges diagonals d’un blau més clar. 

La principal novetat, però, és en el disseny de la segona samarreta, la més trencadora. Serà vermella i tindrà, a l’altura del pit i a les mànigues, una franja blava horitzontal i dues de blanques. Un disseny que recorda, i molt, el que va dissenyar Massana per a la temporada 1987-88. Un curs agredolç per a l’Espanyol, que en la seva tercera participació en la Copa UEFA va eliminar clubs de gran renom com el Borussia Mönchengladbach, el Milan, l’Inter, el Vitkovice i el Bruges abans de caure, a la final, en una fatídica tanda de penals davant del Bayer Leverkusen, a qui havia derrotat 3-0 en el partit d’anada a Sarrià. 

Cargando
No hay anuncios

Una altra de les novetats és el retorn de Riviera Maya com a patrocinador principal a la part frontal de les tres samarretes. Un patrocini que havia quedat relegat per l’aparició de LD Sports, primer, i de Betway, després, a la part posterior de la samarreta, i que ara torna a ocupar una posició protagonista. L’acord entre aquesta destinació turística i l’Espanyol va començar el 2011, ara fa deu anys. El 2017 es va ampliar fins al 2023. 

La quarta temporada amb Kelme

Aquesta serà la quarta temporada que Kelme vestirà l’Espanyol. L’acord amb la marca alacantina es va firmar el maig del 2018, després de rebutjar una oferta de renovació de Joma. L’entitat periquita va escollir Kelme per la seva àmplia capacitat de distribució a la Xina, gràcies a l’aliança amb Jinjiang Yuanxiang Garments Weaving, un gegant asiàtic que controla més de 400 punts de distribució.

Cargando
No hay anuncios

L’acord amb Kelme és fins al 2022, de manera que aquest és l'últim previst al contracte firmat. Segons ha pogut saber l'ARA, l'entitat blanc-i-blava manté actualment converses amb Kelme de cara a la possible renovació del patrocini, però de moment no hi ha cap acord. L'anunci del nou fabricant, això sí, no s'hauria d'endarrerir més enllà del mes de setembre, que és quan comença el disseny de les samarretes del curs 2022-23.

De les quatre samarretes principals fabricades per Kelme, tres hauran tingut un disseny força similar, ja que en les temporades 2018-19, 2019-20 i 2021-22 han tingut la mateixa estructura: una franja central blava envoltada de dues franges blaves més. Només la samarreta del curs passat, amb tres franges verticals blaves i dues de blanques, a més del color negre dels pantalons, ha trencat aquesta monotonia.