BARÇA
Esports22/09/2014

Manel Arroyo: “Es necessita una plataforma de pagament potent perquè si no no podrem pagar la factura del futbol”

El vicepresident del Barça ha participat en la 12a edició del Fòrum de la Comunicació que organitza el Consell de l'Audiovisual de Catalunya

Ara
i Ara

BarcelonaManel Arroyo, vicepresident del Barça i director general de Dorna (l'empresa que organitza el Mundial de MotoGP), ha destacat la importància de les plataformes de pagament per poder mantenir l'oferta d'esports en una conferència emmarcada dins la 12a edició del Fòrum de la Comunicació que organitza el Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC). "Es necessita una plataforma de pagament potent perquè si no no podrem pagar la factura del futbol", ha afirmat.

Arroyo ha subratllat que, a més, les diferents plataformes de pagament no han sabut fer encara una bona campanya de màrqueting. "Això provoca confusió entre els espectadors, que em pregunten com s'ho han de fer per poder seguir el Barça", ha dit.

Cargando
No hay anuncios

El vicepresident del Barça ha destacat que l'esport s'ha convertit en l'element clau de la indústria de l'entreteniment. Ha afegit que el model està en procés de transició, amb l'entrada de les xarxes socials, que fan que la persona espectadora vegi la pantalla del televisor, alhora que consulta i interactua amb altres dispositius. "A Itàlia, per exemple, un de cada tres espectadors d'Sky consulta la tauleta i veu el partit pel televisor al mateix temps", ha dit.

El problema, segons ha afegit, és que els responsables de la indústria audiovisual encara no saben com monetitzar les audiències, cada cop més grans, que segueixen l'esport en línia. Arroyo ha dit que encara no està definit el model que quedarà entre la televisió en obert i la de pagament. Segons el seu parer, el procés podria derivar en una solució mixta. Pel que fa a la producció, ha subratllat la importància d'oferir un producte de màxima qualitat i és per això que per produir les curses del Mundial de MotoGP Dorna utilitza un equip d'uns 200 professionals, que sempre són els mateixos durant tota la temporada.

Cargando
No hay anuncios

Quan li han preguntat sobre quina és la millor manera d'impulsar la presència d'esport en llengua catalana, Arroyo ha dit que la competència entre diferents plataformes serà la via perquè el català esdevingui un valor afegit per competir en el mercat.