Marc Márquez posa la por al cos a Valentino Rossi
El pilot de Cervera comença la temporada com a líder gràcies a la victòria a l'esprint de Tailàndia

BarcelonaLa temporada de MotoGP ha arrencat aquest cap de setmana amb el convenciment general que el títol és cosa de dos. Concretament, dels pilots oficials de Ducati, Marc Márquez i Pecco Bagnaia. Tenen la millor moto i han fet una bona pretemporada. Sobretot Márquez, que opta al seu setè títol de la categoria reina. A Tailàndia, on es disputa el primer Gran Premi de la temporada, deia que tenia "papallones a l'estómac". Una sensació que feia molts anys que no sentia. Cinc, almenys, des que es va lesionar de gravetat el 2020 al circuit de Jerez.
La posada en escena a Buriram ha confirmat els bons pronòstics de Marc Márquez, que divendres dominava els entrenaments lliures i aquest dissabte aconseguia la pole position a la Q2. La cursa a l'esprint ha recordat els vells temps en què el cerverí no tenia rival. Ha conservat la primera posició a la sortida i ha creuat la línia de meta en solitari, amb més d'un segon respecte del seu germà Àlex, que s'ha colat a la festa de l'equip oficial Ducati. La tercera posició ha estat per a Pecco Bagnaia
Marc Márquez, "al lloc ideal amb la moto correcta"
"Aquest any estic al lloc ideal amb la moto correcta per lluitar pel campionat. És el que penso, almenys. Ho donaré tot", deia Márquez, amb la moral pels núvols. La relació amb Honda va acabar com el rosari de l'aurora i el 2024 va trobar refugi a l'equip Gresini, on pujava per primera vegada a una Ducati. No era l'últim model, però en va tenir prou per ser tercer al campionat, guanyar tres curses de diumenge, un esprint i pujar deu vegades al podi. L'equip Ducati Lenovo no va dubtar a contractar-lo per al 2025, malgrat que això impliqués que Jorge Martín, que acabaria sent campió la temporada passada, hagués de buscar-se un altre equip.
Márquez té una cita amb la història perquè pot igualar Valentino Rossi, el millor pilot en nombre de títols de l'era moderna. Il Dottore té nou corones, set a la categoria reina, una a 250 (actual Moto2) i una a 125 (actual Moto3). El pilot català té el de 125, el de Moto2 i sis títols a MotoGP. La rivalitat entre els dos és latent, sobretot des que el 2015 van protagonitzar diversos incidents, incloent-hi una puntada de Rossi a Márquez que va acabar amb el cerverí a terra. Aquell any Rossi optava al vuitè títol però entre les picabaralles i una sanció, la corona va ser per a Jorge Lorenzo. Rossi mai l'hi ha perdonat.
Pecco Bagnaia, l'altre gran favorit per ser campió del món
De fet, Rossi va ser dels més crítics amb el fitxatge de Márquez per a l'equip oficial Ducati. Al pàdoc hi ha cert consens en dir que l'italià està nerviós perquè veu les orelles al llop. El company de Márquez, Bagnaia, era precisament un dels deixebles d'Il Dottore a les categories inferiors del Mundial. Ara vola sol, va guanyar els títols del 2022 i del 2023 i va tenir opcions l'any passat fins a la darrera cursa. "Tinc moltes coses a aprendre d'ell. Serà un dels rivals a batre, porta quatre anys molt bons i els últims han estat impressionants", en deia Márquez, que celebrava haver-se adaptat tan ràpidament al nou equip.
El tercer nom a tenir en compte és el de Jorge Martín, però el vigent campió no podrà ser a Tailàndia. El nou cap de files d'Aprilia es va perdre bona part de la pretemporada per una fractura a la mà en els primers tests de Sepang. S'havia recuperat a temps per començar la competició, però aquesta setmana ha patit una nova caiguda i s'ha fracturat l'altra mà. Amb sort podrà ser d'aquí quinze dies a l'Argentina, tot i que no al 100% i condicionat per una pretemporada en què no ha pogut acumular gaires quilòmetres. Marco Bezzecchi, Pedro Acosta i Fabio Quartararo, pilots oficials d'Aprilia, KTM i Yamaha, respectivament, són altres noms a tenir en compte, així com el d'Àlex Márquez, que malgrat dur una Ducati satèl·lit ha fet temps prou competitius per imaginar-se'l guanyant alguna cursa. Divendres, de fet, va ser el més ràpid a la pràctica i aquest dissabte ha estat segon a l'esprint. En canvi, caldrà esperar per veure Joan Mir lluitant pel podi. El campió del 2020 és a l'equip oficial d'Honda, una marca que va passar de dominar-ho tot a ser la pitjor moto de la graella. L'equip japonès està en línia ascendent, però encara lluny dels millors.