Mediapro es queda el partit de Lliga en obert i els resums exclusius fins al 2019

Els podrà oferir a través de Gol, el nou canal gratuït d'esports que ha estrenat aquest mes

La guerra del futbol televisat previ pagament s’ha desencallat després de mesos de negociacions i desacords.
Albert Castellví
21/06/2016
2 min

BarcelonaEl nou canal de Mediapro Gol podrà emetre a partir de la temporada que ve i fins a l'estiu del 2019 els partits en obert de la Lliga de futbol i els resums exclusius d'aquesta competició. La Lliga de Futbol Professional li va adjudicar, dilluns a la nit, tres dels lots de drets audiovisuals que quedaven per repartir: el partit en obert de primera divisió –que es disputa habitualment els divendres i en què no participen mai cap dels equips implicats en competicions europees–, quatre partits de segona per jornada i els controvertits resums exclusius, d'un màxim de 12 minuts per matx.

Segons informa la Lliga en un comunicat, la productora catalana es va imposar a la subhasta de drets que es va tancar ahir després d'oferir 13,8 milions d'euros per al paquet de partits de primera divisió, 27 milions per als resums i 15 milions per als enfrontaments de segona divisió. Això li ha garantit la possibilitat d'explotar aquests drets durant els tres propers cursos.

Aquests seran els primers continguts de certa entitat que s'incorporaran a la graella de Gol. El canal es va posar en marxa, en període de proves, el dia 1 de juny, però de moment els seus continguts inclouen esports com futbol platja, pàdel, atletisme, lluita i competicions menors de bàsquet o motor, entre d'altres. Ara tindrà la possibilitat d'oferir futbol cada setmana i, a més, serà l'únic canal que podrà fer resums extensos de les jornades de Lliga. Les altres cadenes només tindran dret a fer un resum de 90 segons de cadascun dels partits i sempre en programes informatius, és a dir, no en espais específics d'esports.

Mediapro, a més, ja s'havia adjudicat al desembre el gruix dels partits de pagament de la Lliga: dels nou per jornada que es reserven a aquest sistema de distribució, vuit es veuran a través del seu nou canal BeIN Sports La Liga, que es podrà sintonitzar a través de les plataformes de pagament Movistar+, Orange TV i Vodafone TV. El partit que falta el té en exclusiva Movistar+, que a més tindrà l'opció d'escollir el millor duel de cada jornada, sempre amb presència del Barça o del Madrid. Tal com passava aquesta temporada, però, la plataforma de Telefónica haurà de compartir aquests drets amb els seus rivals, per complir els requeriments de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC).

L'adjudicació dels drets en obert a Mediapro s'ha fet al tercer intent, després que les dues subhastes plantejades per la Lliga a finals de l'any passat quedessin desertes, ja que cap operador no va arribar al preu mínim –i secret– que l'organisme havia fixat. De fet, en aquesta tercera ronda encara han quedat dos lots sense col·locar: d'una banda, un partit per jornada de la Copa del Rei en obert –tret de la final, que és de Mediaset–, i de l'altra, la possibilitat d'oferir partits en diferit a través d'internet i en modalitat de pagament. Per aquest motiu, la Lliga ha obert un nou període de recepció d'ofertes per a aquests continguts que s'acaba dimecres que ve a les 13.00.

stats