Fórmula 1

Mercedes destapa els secrets del campió: el nou híbrid W07

Lewis Hamilton, acompanyat per Nico Rosberg, han presentat el cotxe amb què l'escuderia defensarà el títol de campió mundial

El nou híbrid W07 de Mercedes
Ara
22/02/2016
2 min

BarcelonaEnmig d'una gran expectació, l'escuderia Mercedes ha presentat aquest dilluns al matí al circuit de Catalunya el seu nou híbrid W07, amb el qual pretén defensar el seu lideratge en Fórmula 1 i donar a Lewis Hamilton el que seria el seu quart títol de campió mundial, el tercer consecutiu. "Aspirem a l'òptim", va indicar diumenge el director executiu de Mercedes, Paddy Lowe, a través d'un comunicat en què recordava que el 2015 es van aconseguir 16 victòries d'un total de 19 proves.

L'objectiu de l'escuderia és "identificar" els dèficits existents –com l'ensopegada a Singapur– i millorar en totes les àrees per aconseguir el que Lowe defineix com "excel·lència". Admet que és "difícil" aconseguir una revolució completa quan les regles s'estan mantenint pràcticament estables, però apunta a la possibilitat d'anar fent "petites revolucions" i buscar solucions en aspectes com la suspensió.

L'aspecte exterior del bòlid és molt similar al de l'any passat –amb més detalls blancs–, però al seu interior hi haurà aquestes petites revolucions a què al·ludeix el director executiu de l'escuderia. Les possibilitats de millorar el rendiment són poques després d'una temporada en què es van aconseguir 32 dels 38 llocs al podi, així com 18 'pole positions' i el 86% dels punts possibles, fet que indica que l'equip es troba en un moment "superlatiu", segons Lowe.

El responsable de l'escuderia compara la feina que s'ha fet amb el nou híbrid amb un puzle, en què a cada peça li correspon un grau de millora per optimitzar el conjunt.

Ja en marxa

El nou bòlid de Mercedes, que s'ha presentat uns dies més tard que el nou Ferrari, ja va completar divendres les seves primeres voltes de prova a Silverstone, primer amb l'alemany Nico Rosberg i després amb el tricampió mundial Lewis Hamilton.

En el circuit de Montmeló es desenvoluparan quatre sessions de prova, amb la intenció d'optimitzar encara el model, en cas de ser necessari, fet que significaria un nou gran desafiament.

La temporada arrencarà 25 dies després, la qual cosa deixa un marge molt curt per a aquestes eventuals millores. "És una finestra molt, molt petita", admet Lowe, que recorda que l'any passat es va disposar de 45 dies entre les proves i l'inici de la temporada.

stats