Messi, com 'Barbie', un negoci rodó de color rosa
BarcelonaSegueix fent-se estrany veure Messi vestit de rosa a Miami. El color de moda, de fet. Els argentins fan broma amb un acudit on una noia demana al seu xicot anar a veure el film Barbie vestits de rosa, tal com toca, i el noi accepta: arriba amb la samarreta de l'Inter de Miami. Segueix fent-se estrany des de Barcelona veure Messi així de feliç. Quan amb un mocador a les mans va marxar cap a París semblava Napoleó rumb a l'illa de Santa Elena. Per als barcelonistes va ser dur entendre que el Barça no li havia pogut oferir un bon contracte i li havia trencat el cor. Ara, dins d'aquell drama, veure com Messi patia era un consol, ja que demostrava que seguia sent barcelonista.
I encara ho és, amb l'escut tatuat a la cama. Però ja ha fet el dol. El que sap greu de tot plegat és veure com Messi sembla que l'ha encertat, marxant a Miami. L'ha encertat perquè és feliç, tant ell com la seva família. Els Messi han encarat l'aventura americana amb una rialla, quan la francesa la van iniciar amb una ganyota. En pocs dies als Estats Units, Messi ja ha revolucionat el país. En el primer partit, va fer el gol del triomf, de falta, en el darrer minut. En el segon, nova victòria, amb dos gols seus en 25 minuts. L'Inter, que era un equip d'autoestima baixa, ha canviat de pell amb l'arribada de Busquets i de l'argentí. Tots dos, en espera d'Alba, han decidit prendre's seriosament l'aventura: volen guanyar títols, ja que han entès que rebre la visita de famosos a l'estadi està bé, però als Estats Units, per sobre de tot, s'admira els guanyadors. Ells ho són.
Mentre el Barça no va saber oferir-li garanties per un contracte aquest estiu, a Miami se les van empescar per seduir-lo: li van parlar del creixement del futbol local camí del Mundial del 2024 i van sumar a la causa socis com Apple. Tots els partits de Messi es poden veure per Apple TV amb una subscripció anual. Amb cada gol seu, la xifra de subscriptors creix, i dins de l'acord que va signar, Messi s'emporta un tant per cent de cada nou abonat. El primer partit, tot i ser en un torneig menor, ja va ser el més vist de la història del futbol als Estats Units, amb audiències pròpies d'una final de l'NBA. Messi ha arribat a la terra dels negocis i els espectacles, just en un moment en què el futbol local no deixa de fer-se fort. L'Inter, amb menys de cinc anys de vida, ja és entre els cinc clubs esportius dels Estats Units amb més seguidors a les xarxes, només per darrere dels Lakers, els Warriors, els Cavaliers i els Bulls, de l'NBA. A Miami, ja superen els Miami Heat de bàsquet o els Dolphins de la NFL. Poca broma. En el segon partit, contra l'Atlanta United, s'ha enfrontat al jove Thiago Almado, company seu a la selecció, ja que la lliga local aconsegueix fitxar joves sud-americans que abans haurien marxat a Europa. El futbol canvia de pressa. I clubs com el Barça ara han de tenir presents nous actors als Estats Units o l'Aràbia Saudita, on ofereixen més diners. Serà un repte. I un futur incert. Cap on anirà el futbol global?
Com passa amb Barbie, Messi lidera un negoci rodó de color rosa, on darrere hi ha més missatge del que algú pugui pensar.