"Beveu aigua", el consell de Cristiano Ronaldo que fa trontollar les marques de refrescos
La UEFA recorda que els patrocinadors són fonamentals perquè es disputi el torneig
BarcelonaLa UEFA va recordar a les seleccions que participen a l'Eurocopa que "els patrocinadors són fonamentals perquè es disputi el torneig". El missatge va arribar després que diversos jugadors retiressin ampolles de refresc i cervesa durant les rodes de premsa. L’organisme organitzador va vincular les activitats de patrocini “al desenvolupament del futbol a tot Europa, fins i tot per als joves i les dones”.
El missatge de la UEFA va arribar dies després que el capità de Portugal, Cristiano Ronaldo, apartés dues ampolles de Coca-Cola de la taula de la roda de premsa prèvia al Portugal-Hongria de Budapest i les substituís per una ampolla d'aigua. “Beveu aigua”, va deixar anar el davanter, que està en contra de les begudes ensucrades i del menjar poc saludable. “Soc molt dur amb el meu fill. De vegades beu Coca-Cola i Fanta i menja patates fregides, però ell sap que no m'agrada”, va reconèixer el jugador de la Juve en una entrevista publicada fa uns mesos. El boicot de Coca-Cola va coincidir amb una baixada del preu de les accions de la multinacional, que va perdre 3.967 milions de dòlars (uns 3.272 milions d’euros). Els analistes econòmics no es posen d’acord en si el gest del futbolista va ser el detonant principal del canvi de cotització de la marca, però tenen clar que hi va tenir a veure. El rebuig de Cristiano Ronaldo a Coca-Cola té un altre antecedent. L’any 2017 el futbolista va haver de declarar davant la justícia espanyola per haver comès frau fiscal. Tot i ser un moment tens, Ronaldo va fer algunes bromes, una d'elles precisament relacionada amb la marca de refrescos. El portuguès es va oblidar d’agafar aigua, de manera que se li va oferir una ampolla de Coca-Cola que va rebutjar rotundament: “Jo no bec això”. Després va demanar una mica d'aigua a un dels membres de tribunal.
Cristiano és un dels esportistes mundials amb més seguidors a les xarxes socials. "A ningú li convindria obrir demandes, en particular contra jugadors de tan alt nivell, però no em sorprendria que hi hagués algunes queixes com a conseqüència dels elevats interessos econòmics que envolten l'Eurocopa", opina Angelo Cascella, advocat expert en dret esportiu.
La cervesa, en el punt de mira
Un gest semblant el va protagonitzar hores després el francès Paul Pogba després del partit entre França i Alemanya a Munic, on va retirar una ampolla de cervesa de la marca Heineken, un altre dels patrocinadors de l'Eurocopa, i la va col·locar sota la taula abans de comparèixer davant els mitjans de comunicació. Un altre dels futbolistes que va protagonitzar una acció en la mateixa línia va ser l'italià Manuel Locatelli. Després dels seus gols contra Suïssa a Roma, l'italià va bromejar col·locant una ampolla d'aigua entre dues taules de refresc col·locades a la sala de premsa. John McGinn, jugador de la selecció escocesa, es va unir a l'embolic de les begudes patrocinadores del torneig i la seva primera reacció quan va arribar a la roda de premsa organitzada per la federació escocesa va ser preguntar si no hi havia Coca-Cola.