MOTOCICLISME
Esports14/06/2014

Pol Espargaró: "Per pujar al podi ha de punxar un dels quatre que hi ha al davant i normalment no fallen"

Entrevista al pilot de l'equip Monster Yamaha Tech3 de MotoGP abans del GP de Catalunya d'aquest cap de setmana

Nuria García
i Nuria García

MontmelóDesprés de convertir-se en campió del món de Moto2, Pol Espargaró (Granollers, 10 de juny de 1991) ha aconseguit fer el salt a la categoria reina. Ara que ja s'hi ha adaptat a la moto, el debutant intentarà lluitar per un podi al que té moltes ganes de pujar-hi.

És el Gran Premi de casa. Com l'afrontes, ara que ja estàs a MotoGP?

Amb moltes ganes i amb molta il·lusió, ja que a més a aquesta cursa el patrocinador de l'equip, Monster, és també el patrocinador de Gran Premi i tenim un extra de suport! Hem d'intentar afrontar-lo com un Gran Premi normal, però sent conscients que tenim un munt de gent a les graderies animant-nos.

Com vas dir durant la presentació, segons es veu al cartell que anuncia la cursa, tu ja has guanyat!

Cargando
No hay anuncios

[Riu]. M'ha fet molta il·lusió! És cosa del patrocinador, però estic molt agraït. Que el primer any a MotoGP et donin suport d'aquesta manera és molt important!

Ja tenim el pòster penjat a l'habitació?

Encara no! El tinc demanat i me l'emportaré cap a casa!

Cargando
No hay anuncios

T'esperaves aquesta adaptació a MotoGP?

Al principi me l'esperava millor, uns resultats una mica millor. Però durant la pretemporada vaig lesionar-me i vaig començar la temporada una mica tocat. A Le Mans ja vam fer un bon resultat i a Mugello vam continuar en la mateixa línia tot i les caigudes que vam tenir. Tot i això, no ens hem de fer il·lusions, ja que cada circuit és un món.

Què tal el nou equip?

Cargando
No hay anuncios

És complicat fer aquest canvi perquè he passat d'un equip gairebé tot català i amb gent que havia vist tota la vida a un equip amb tots els mecànics francesos, australians, italians... és caòtic al principi! Però tu has de conèixer l'equip per després parlar amb ells i que t'entenguin... i a més en un altre idioma encara és més complicat! Però estic molt còmode amb ells. A vegades, al principi, amb la meva expressió de la cara ja sabien si s'havien d'apropar o si m'havien de dir alguna cosa... això facilita molt les coses!

El podi el veus com un objectiu proper?

A Le Mans vaig ser quart i va quedar una mica més a prop que a Mugello, però tot i que nosaltres no hem de pensar en això, som conscients que és difícil. Som conscients que per pujar-hi ha de punxar un dels quatre que hi ha al davant, i aquests normalment no fallen.

Cargando
No hay anuncios

Amb què et conformaries a final de temporada?

No podem pensar i aspirar a estar entre els tres primers, ja que aquí estan les motos oficials amb els millors pilots. Aquests se'ns escapen una miqueta a dia d'avui, però ser cinquens és la nostra posició. Les quatre oficials i després nosaltres seria un gran resultat per al meu primer any a la categoria.

De qui estàs aprenent més aquesta temporada?

Cargando
No hay anuncios

Sobretot de les Yamaha, del Jorge. En les primeres curses vaig tenir l'oportunitat de rodar amb ell als entrenaments i això ajuda molt. Per començar el cap de setmana, veus les traçades, veus com ho fa, i les coses surten una mica més fàcils.

I és que la MotoGP no s'assembla en res a la Moto 2...

En res! [riu]. La potència, el pes, el fre motor, l'electrònica... això últim és súper complicat! A MotoGP tot és electrònica i quan rodes per primer cop en un circuit se't fa un karting, un circuit de karts molt petit, ja que la velocitat punta és molt alta i no et dones compte i ja tornes a estar frenant una altra vegada. S'acumula molt la feina!