Rakuten se suma al nou projecte de la Copa Davis de Piqué
La companyia japonesa ha arribat a un acord amb la ITF per patrocinar el torneig fins a l'any 2020
BarcelonaRakuten s'ha convertit aquest dimarts en el nou patrocinador global de la innovada Copa Davis. La companyia japonesa de comerç electrònic i el grup empresarial Kosmos Tennis, liderat pel jugador del Barça Gerard Piqué, han arribat a un acord amb la Federació Internacional de Tenis (ITF) per patrocinar les dues primeres edicions de la Copa Davis amb opció per a dues més.
La primera edició de la competició, que es disputarà a Madrid al mes de novembre, adoptarà un nou nom: Davis Copa by Rakuten. L'empresa presidida per Hiroshi Mikitani substituirà, d'aquesta manera, el patrocini de BNP Paribas, marca que ha sigut la imatge del torneig en els últims 17 anys. En aquest sentit, David Haggerty, president de la ITF, ha assegurat: "Adoptar noves tecnologies per a la Copa Davis ens permet entrar en noves i emocionants associacions, i esperem treballar amb Rakuten per arribar a una audiència global de formes diverses".
Kosmos Tennis, la segona empresa vinculada a l'acord, a través del seu CEO, Javier Alonso, ha afirmat que "estan entusiasmats per poder treballar de manera conjunta per crear noves fórmules d'interacció amb els aficionats". Un dels fundadors de Kosmos Holding, Gerard Piqué, sempre ha sigut un ferm defensor d'aquest nou model de competició que ha d'afavorir el món de l'espectacle esportiu.
Mikitani, també CEO de Rakuten, companyia fundada l'any 1997 a Tòquio, ha exercit una tasca fonamental en el progrés de l'empresa. En l'actualitat, la societat japonesa va més enllà del comerç electrònic per internet i, des de fa anys, està començant a tenir molta presència en altres àmbits, com per exemple l'esport. El Vissel Kobe, els Golden State Warriors i el Futbol Club Barcelona són algunes de les entitats esportives que reben l'esponsorització de la marca toquiota. Entre les deu companyies d'internet més grans del món, la propietat de Mikitani s'ha expandit a 29 països, ha superat el rècord de vendes (1.100 milions d'euros) i ha arribat als 1.200 milions d'usuaris registrats.
Una sèrie d'empreses de gran renom han decidit realitzar una aposta per una competició que està generant grans expectatives entre els aficionats del món de l'esport.