MOTOR - MUNDIAL DE MOTOGP

Unes sabates a mida per a Jorge Lorenzo

El mallorquí estrenarà a Montmeló modificacions a l’Honda després d’haver anat a la fàbrica al Japó

Els pilots de l’equip Repsol Honda, Marc Márquez i Jorge Lorenzo.
Nuria García
13/06/2019
3 min

Sta Perpètua De Mogoda / MontmelóDesprés de la cursa de Mugello, Jorge Lorenzo i l’equip Repsol Honda van decidir passar a l’acció. Veient que el mallorquí no millorava el seu rendiment i que seguia no trobant-se còmode sobre la moto, van decidir que el pilot anés al Japó i parlés directament amb els enginyers de la fàbrica. “És un moment realment dur. Cal prendre’s el moment per aprendre, no queda cap altra opció. Estic treballant amb els enginyers per modificar les sabates perquè em vagin ben a mida”, va dir ahir al matí durant un acte a Honda el mallorquí sobre la feina que va anar a fer els últims dies al Japó. “Les sabates em van o grans o petites, no hi estic còmode. Si no estic còmode, és complicat oferir la meva millor versió. Hem pensat que el millor és modificar una mica la moto per poder estar còmode. Per això vaig anar al Japó i en les pròximes curses hi haurà modificacions a la meva moto. A Montmeló hi haurà els primers canvis, però també n’hi haurà a les següents curses”, va indicar, sense especificar quines seran les modificacions.

El cap de l’equip Repsol Honda, Alberto Puig, va assegurar que el que ha demanat el mallorquí és un apèndix que s’inclourà a la moto: “Com un seient d’un pilot de F1. Ell utilitza molt les cames per frenar i es cansa, busquem uns suports perquè es cansi menys. Està fet específicament per a ell, perquè estigui més còmode”, va dir Puig, que va donar pistes del que es podrà veure avui a la pista a l’Honda del mallorquí. Puig va assegurar que des de l’equip faran tot el possible perquè “vagi ràpid”, però també va apuntar que no és problema de la moto, ja que Márquez, amb la mateixa màquina, guanya i està al capdavant del Mundial.

A la tarda, però, després de ser preguntat una vegada i una altra per la seva situació dins l’equip Repsol Honda i per la possibilitat que l’equip s’hagi plantejat no complir els dos anys de contracte que va signar, Lorenzo va contestar a la premsa que “potser” se n’anava ell, de manera que va entreobrir una mica la seva pròpia porta de sortida. Tot i això, Puig ho va deixar clar al matí: els contractes signats estan per ser complerts i, pel que va dir, per a ells el 2020 Jorge Lorenzo serà pilot del Repsol Honda.

Marc Márquez, company de Lorenzo a l’equip i que arriba al Circuit de Barcelona-Catalunya líder del Mundial, també va parlar del mallorquí. “Pocs consells li puc donar al Jorge. És un dels pilots amb l’ego més alt que he conegut i en situacions així és un punt fort que té perquè confia en ell mateix i no abaixa la moral”, va dir Márquez. De fet, va recordar com el 2015 ell també va tenir un any complicat. “Vaig patir molt: era una moto complicada i a mi em faltava experiència. Això em va fer perdre el títol. Al contrari que el Jorge, jo em vaig adaptar molt ràpid a la moto. Quan vaig arribar a Honda vaig adaptar-me a les mides de Stoner, i després de mica en mica hi he anat fent petites modificacions, però m’hi vaig adaptar ben ràpid”, va assegurar el de Cervera, que diumenge espera, com a mínim, poder lluitar pel podi. L’actual campió del món, a més, estrenarà casc davant la seva afició. “Els dos últims anys sempre era el mateix. Ara aquest és més aquarel·la, més artístic, inspirat en Barcelona, Gaudí..., té un toc diferent. Espero que ens doni sort, això és el més important!”, va explicar.

L’acció del Gran Premi de Catalunya començarà avui al Circuit de Barcelona-Catalunya a les 9 del matí amb els primers entrenaments lliures.

stats