De Visit Mallorca a Mallorca Son Moix: l'acord del club amb el Consell canvia el nom de l'estadi
El patrocini esportiu al club de futbol suposarà 1,8 milions al llarg d'aquesta temporada, i promocionarà campanyes contra la violència masclista o la LGTBIfòbia
PalmaEl nom de l'estadi del RCE Mallorca passarà de Visit Mallorca Estadi a Estadi Mallorca Son Moix. Així ho han anunciat aquest divendres la presidenta del Consell, Catalina Cladera, i el CEO de negocis del club esportiu, Alfonso Díaz, en la presentació de l'acord entre la institució i l'entitat per a la promoció de valors socioculturals.
D'aquesta manera, el nom de l'estadi queda completament deslligat de la promoció turística, que era la qüestió que va provocar una crisi entre socis del Pacte al llarg de l'agost. Cal recordar que Cladera i el conseller insular de Turisme i Esports, Andreu Serra, van voler impulsar un acord de patrocini vinculat a la promoció turística, però MÉS per Mallorca i Unides Podem van posicionar-s'hi en contra, i forçaren una reunió de crisi, que va durar deu hores, en què el patrocini es va vincular finalment als valors esportius i socioculturals de l'illa.
Tal com han explicat Cladera i Díaz, el patrocini ascendeix a 1,8 milions, i estarà vigent pel que resta de l'actual temporada, tot i que la presidenta del Consell ha explicat que hi ha opcions de negociar un altre acord per a la temporada que ve. El patrocini servirà per promocionar campanyes contra la violència masclista, la LGTBIfòbia o a favor de la sostenibilitat. "És un molt bon acord, pioner i marcarà un precedent; ha vingut per quedar-se", ha subratllat Cladera.
El CEO de negocis del club ha destacat que l'acord al qual s'ha arribat "ajudarà que tinguem encara més arrelament a l'illa". "La promoció de l'esport i els valors socioculturals està en el nostre ADN. Ho farem amb actius d'alta visibilitat i impacte, com el nom de l'estadi, xarxes socials o publicitat", ha detallat. "Tot serà un altaveu per dir el que volem", ha afegit. L'acord comprèn també la col·laboració amb visites a col·legis i clubs esportius per "fer conscienciació social" en les distintes qüestions.
D'altra banda, Cladera ha explicat que, a banda d'aquest patrocini i del que es durà a terme amb l'Atlètic Balears –les dues societats anònimes esportives–, hi haurà campanyes i col·laboracions, a través d'insercions publicitàries en els estadis, amb onze equips illencs "d'elit" de distints esports, com serà el cas del futbol sala amb el Palma Futsal.