Els X Games de Barcelona, un anunci impossible de pagar
L'organització xifra en 400 milions els espectadors que veuran les imatges d'aquesta competició d'esports d'acció
BarcelonaDesprés dels Jocs Olímpics de l'any 1992, Barcelona buscava un gran esdeveniment per tornar a promocionar-se arreu del món i l'aposta són els X Games. L'organització xifra en 400 milions els espectadors que veuran les imatges d'aquesta competició dels esports d'acció. "Això és un anunci impossible de pagar", recorda Xavier Trias, alcalde de la ciutat.
La competició, que durarà quatre dies, ha començat aquest dijous a l'Anella Olímpica de Montjuïc. "Volem donar la imatge d'una Barcelona dinàmica, moderna i oberta al món. Molts aficionats voldran venir en el futur a la nostra ciutat a practicar i això generarà un benefici econòmic", diu Xavier Trias. L'alcalde xifra en 40 o 42 milions d'euros per edició el rèdit que la ciutat obtindrà.
"Aquest esdeveniment ens torna a col·locar en primera línia de l'esport mundial. La nostra marca de ciutat és molt important i es va veure tremendament impulsada pels Jocs Olímpics, però tenim l'obligació de cuidar-la i una de les eines per potenciar-la és l'esport", assegura Trias, que confia molt en la repercussió que l'esdeveniment tindrà als Estats Units.
ESPN és la gran impulsora dels X Games. El pressupost de l'esdeveniment és d'uns 16 milions d'euros. L'Ajuntament de Barcelona col·labora amb un milió d'euros en efectiu i un altre milió en serveis. A més, cedeix les instal·lacions.
L'organització estarà aquests dies molt pendent de la pluja, que dimecres va anul·lar l'exhibició de Tony Hawk.