De ser l’aposta de Yamaha a buscar nous reptes amb Ducati
Jorge Lorenzo ha pujat aquest dimarts per primer cop a la Ducati al circuit de Xest
BarcelonaJorge Lorenzo va tancar ahir la seva etapa amb Yamaha. No es tornarà a enfilar a la moto que l’ha acompanyat durant els últims nou anys, malgrat que avui tornarà a cordar-se la granota per pujar a la Ducati. Després de tants anys, el mallorquí ha decidit deixar la marca que el va fer debutar a la categoria reina, l’equip que va apostar per ell quan ni tan sols havia guanyat el primer dels dos títols de la categoria intermèdia. I és que Lin Jarvis, el cap d’equip de Yamaha, es va fixar en Lorenzo l’any 2006, quan va començar a negociar per incorporar-lo a l’equip de MotoGP. “Vull donar les gràcies a Yamaha i en especial a Lin Jarvis per haver-me donat l’oportunitat d’entrar directament a l’equip de fàbrica quan gairebé no tenia ni 19 anys i ni tan sols havia aconseguit el meu primer títol mundial de 250 cc”, deia Lorenzo en la carta de comiat de Yamaha.
Ball de cadires per arrencar el 2017“Hem fet nou temporades junts, però fa deu anys que vam signar el primer contracte”, assegurava després de la cursa de Xest Jarvis. “Acabar amb un triomf és molt bo, estic molt content per ell”, afegia el que va ser el valedor de Lorenzo a l’equip dels diapasons. Diumenge Jarvis va confessar que tenia una barreja d’alegria i felicitat: “És trist quan alguna cosa arriba al final, però així és la vida. Han sigut uns anys bons i li desitjo el millor”, comentava.
El mallorquí, irreverent, va aterrar a Yamaha el 2008 -després d’haver aixecat dos títols de 250 cc- disposat a plantar cara a Valentino Rossi. Va ser una aposta. I com tota aposta, comporta un cert risc. Però Jarvis va adonar-se de seguida que l’havia encertat contractant aquell jove pilot. En la primera cursa, a Qatar 2008, Lorenzo va marcar la pole i va acabar la cursa segon. En la segona cursa va ser tercer i en la tercera, a Estoril, va arribar el primer triomf. Tot i això, diverses lesions (es va trencar els dos turmells en una caiguda a Xangai i a Montmeló, arran d’una caiguda, va perdre el coneixement) el van descavalcar de la lluita pel títol en l’any del seu debut.
Segurament en aquell moment Yamaha pensava en Lorenzo com una aposta de futur, com el relleu de Valentino Rossi, però l’italià, incombustible, encara no pensa en la retirada. I Lorenzo ha decidit buscar nous reptes. Nou anys i tres títols més tard, el mallorquí marxa de Yamaha havent crescut i madurat com a pilot i com a persona. Amb Rossi seguien sent “dos galls en un galliner”, com ell mateix havia afirmat, però, malgrat la mala maror de l’últim any, convivien amb una tensió controlada, no com en la primera etapa com a companys, en què l’equip va haver d’alçar un mur entre ells dos al box.
El de Palma és dels que pensen que els campions ho poden ser amb qualsevol moto i per això ha decidit fer el salt a Ducati, igual que Rossi va fer l’any 2011. Tot i això, la Ducati d’ara s’assembla poc a la que va pilotar l’italià, en els que van ser els dos anys més foscos de la seva carrera. A la marca italiana, Lorenzo cobrarà 12 milions d’euros per temporada, és a dir que seguirà sent el pilot més ben pagat de tota la graella, i tindrà el repte d’emular Casey Stoner, que va domesticar la moto italiana per ser campió del món el 2007. De moment, sota l'atenta mirada de l'expilot australià –present al box de Ducati–, Lorenzo s'ha estrenat aquest dimarts ben d'hora al matí amb la seva nova moto. Ho ha fet vestit de negre (com ja és habitual) però amb algunes peces de color vermell en la seva granota, un guiny als nous colors que portarà a partir del gener. El mallorquí, amb la pista encara freda, ha estat el primer que ha sortit del box. Puntual, a les 10.01, Lorenzo ha pujat a la Ducati decidit a aprofitar el temps en la primera de les dues jornades que tindrà per provar la seva nova màquina fins a final d'any.