Brasil
Internacional10/08/2024

Una confusió va evitar que deu persones pugessin a l'avió que es va estavellar al Brasil

L'emotiu testimoni d'un dels implicats que es va salvar ha fet la volta al món

ARA
i ARA

BarcelonaÉs habitual confondre's amb la porta o l'hora d'embarcar en un aeroport, però les conseqüències solen ser molt més negatives que les que va patir aquest divendres Adriano Assis a l'aeroport de Cascavel, al Brasil. L'home, natural de Rio de Janeiro, havia d'agafar el vol de la companyia Voepass amb destí a l'aeroport internacional de Guarulhos-São Paulo, que va estavellar-se a Vinhedo, a menys de 100 quilòmetres del seu destí. Les 62 persones que hi viatjaven, 58 passatgers i quatre tripulants, van morir.

Assis, segons ha explicat a Jornal Hoje, va arribar massa d'hora, cap a les 9.40, a la porta d'embarcament i va anar a prendre un cafè. "Vaig esperar, però ni els panells d'informació ni la megafonia deien res sobre el vol", afirma. Llavors, Assis va perdre la noció del temps, i cap a les 10.30 va tornar a la porta. "Hi havia una cua enorme. Vaig esperar fins a les 10.41, més o menys, quan un noi del personal em va dir que no entraria ningú més [a l'avió] perquè l'embarcament havia sigut una hora abans", explica.

Cargando
No hay anuncios

Emocionat, Assis narra que llavors va discutir-se amb el noi perquè volia pujar al vol. "I així va ser, em va salvar la vida", afirma Assis, que reconeix al periodista que, si el personal no hagués fet la seva feina i l'hagués deixat a terra, "potser no estaria fent aquesta entrevista".

Cargando
No hay anuncios

Deu persones més, que agafaven el vol per fer escala a l'aeroport de Guarulhos, tampoc no van pujar a l'avió. Com que havien agafat els bitllets amb la companyia LATAM, que operava el segon vol dels seus viatges, no van fer cua al taulell de Voepass. De fet, segons explica un dels afectats a Jornal Hoje, es van quedar al taulell de LATAM, just al costat del de Voepass, i quan es van adonar de l'error, i es van posar a la cua que els pertocava, ja no hi van ser a temps. Un altre cop personal de la companyia els va negar l'accés. "Vaig demanar-li que em deixés entrar, que necessitava fer aquell vol. El màxim que em podia fer era donar-me un altre vol", explica el testimoni, que reconeix que quan es va assabentar de l'accident "li van tremolar les cames" i ho va "agrair a Déu".

L'avió no havia reportat cap emergència

Les autoritats brasileres encara treballen per determinar les causes de l'accident. De moment han confirmat que l'avió estava en condicions regulars de vol i que no va reportar cap emergència. "No hi va haver cap comunicació [del pilot de l'avió] amb els òrgans de control sobre si hi havia alguna emergència", ha explicat aquest dissabte el director del Centre d'Investigació i Prevenció d'Accidents Aeris (Cenipa) de la Força Aèria Brasilera, Marcelo Moreno.

Cargando
No hay anuncios

Moreno espera, doncs, que les caixes negres, que van rescatar divendres, puguin oferir alguna pista sobre el que va passar. "Primer extraurem les informacions de la gravadora de veu de la cabina i després de la gravadora de les dades del vol", ha assegurat. Moreno afirma que encara és massa d'hora per parlar de les diferents hipòtesis que han plantejat els especialistes, com la possibilitat que s'hagués format gel a les ales de la nau. "De moment no podem afirmar si això va ser un fet decisiu o no", confessa. L'avió va desplomar-se sobre una zona residencial de la localitat de Vinhedo, a la província de São Paulo, tot i que no va causar cap ferit ni destrosses importants a terra.