Transport aeri
Internacional11/07/2022

Heathrow creix en quatre mesos l'equivalent a l'augment de passatgers en quaranta anys

L'aeroport cancel·larà vols per la incapacitat d'absorbir la demanda

LondresDurant el mes de juny gairebé sis milions de passatgers van utilitzar l’aeroport de Heathrow (el més gran de Londres), dada que ha elevat el total de passatgers que hi han passat en els primers sis mesos de l’any a 25 milions. El ritme de la recuperació en relació als dos anys anteriors a causa de la pandèmia "no té precedents", ha assegurat aquest dilluns el director general de la infraestructura, John Holland-Kaye, que ha destacat que el creixement en els últims quatre mesos és "equivalent a l'augment observat durant els últims 40 anys".

Arran d'aquest creixement exponencial, l'aeroport es veu incapaç d'absorbir la demanda i Holland-Kaye ha alertat de possibles noves cancel·lacions a les companyies aèries que hi operen: "Revisarem els canvis d'horari que les companyies aèries han presentat en resposta a l'exigència del govern de minimitzar les interrupcions per als passatgers aquest estiu i els demanarem que prenguin més mesures si cal", ha dit el màxim responsable de l'aeroport.

Cargando
No hay anuncios

El mes passat, el govern britànic i l'Autoritat d'Aviació Civil van demanar al sector que revisés els horaris d'estiu. Fins i tot va proposar no penalitzar les companyies aèries si suspenien rutes. British Airways, la companyia aèria amb més volum d'operacions a Heathrow, i altres ja han cancel·lat centenars de vols per intentar minimitzar les interrupcions enmig d'escenes caòtiques amb llargues cues, retards per a les persones amb mobilitat reduïda i col·lapses en la gestió de l'equipatge.

Cargando
No hay anuncios

Només aquest matí de dilluns, l'aeroport ha cancel·lat 61 vols dels quasi 1.100 programats. Les afectacions han tingut lloc en les terminals 3 i 5.

A més de les cancel·lacions del juny, la setmana passada British Airways va anunciar-ne, també, 10.300 més, i arribaran durant el període d'estiu a les 27.900, fet que afectarà un milió de passatgers. Des del maig, però, i davant l'augment d'una demana impossible d'entomar per la manca de personal de terra, la companyia ha retirat del mercat 4,5 milions de seients en relació amb els que tenia previst operar immediatament abans de Setmana Santa.