Audiències

Antena 3 tanca el curs arrabassant a Telecinco el ceptre del lideratge a Espanya

TV3 es manté com a televisió més vista de Catalunya

Carles Porta parla amb la germana de la víctima
3 min

BarcelonaEls resultats del mes de juny serveixen per tancar la temporada. Per a TV3, el curs ha estat òptim, ja que ha liderat amb marges còmodes i una tendència lleugerament alcista. La creu a Catalunya la marquen Cuatro i La 1.

CCMA

TV3 certifica un nou mes de lideratge, amb un 14,5% que implica millorar en sis dècimes el resultat del maig, en unes dades influïdes pel tram final d'Eufòria i del serial Com si fos ahir, a banda de les aportacions habituals del Telenotícies i el Polònia. També val la pena destacar el programa Crims, que va signar l'emissió més vista de tot el mes a Catalunya, un fet inusual que habitualment es reserva per a informatius o retransmissions esportives. En concret, un dels episodis dedicat a la noia de Portbou es va enfilar fins als 602.000 espectadors, i un 27,5% de quota de pantalla.

En el cas dels canals temàtics, milloren tots una dècima. Però el 0,5% del Super3/33 i el 0,8% de l'Esport3 són encara insuficients per treure'ls de la zona d'irrellevància que implica no arribar al punt sencer d'audiència. El 3/24 sí que el supera, però acusa el descens de l'interès per l'actualitat més dura, ja que l'1,3% està lluny de les dades en què es movia el canal (2,2% de mitjana anual el 2019).

En l'apartat qualitatiu, segons dades de l'empresa internacional GfK, TV3 és també la generalista més valorada al juny entre els espectadors, amb una nota del 8,5. Els informatius de la cadena es mantenen també com els més apreciats, amb un 8,6. Destaquen el TN matí d'Ariadna Oltra i el TN comarques, amb un 8,7%.

Resta de cadenes en català

8TV mostra una ampolla mig plena, o mig buida. El seu 0,8% certifica que ha recuperat unes dades similars a just abans del canvi de propietat i model, després d'uns mesos sota mínims en què l'audiència vella va abandonar la nova proposta. Però l'estancament suggereix que el canal està patint per continuar sumant nous públics des que al desembre va marcar 0,8% per primer cop en aquesta nova etapa. La quota del català, sumant-hi els canals de la CCMA i 8TV, ha estat aquest juny del 17,7%, dues dècimes per sota que al maig. Pel que fa a altres televisions autonòmiques en català, À Punt ha millorat en dues dècimes i se situa amb un 3,2% que està lluny dels seus millors registres. El salt d'IB3 és més notable: les 11 dècimes de millora la posen en un 6,1%.

Grup RTVE

Eurovisió va comportar una alenada d'aire fresc als resultats de La 1, però la ressaca s'ha deixat notar i la cadena perd ara un punt sencer per quedar-se en el 6,9%. Amb tot, encara té un cert coixí per sobre del mínim històric que va marcar el juny del 2019, un preocupant 5,9%. La 2, mentrestant, signa un 2,9%, que és la seva millor dada durant el curs i demostra ser un canal perfectament estable. La resta de l'oferta de la pública pateix més. L'informatiu 24h repeteix el 0,6% del maig i Teledeporte cau tres dècimes fins a un testimonial 0,5%. L'infantil Clan registra un 0,5%, com en el mes passat, i queda superada, ni que sigui per una magra dècima, per Boing, el canal especialitzat de Mediaset.

Privades espanyoles

Tot i que Antena 3 està dominant a Espanya com a televisió més vista, la competència que a Catalunya li fa TV3 li mossega més públic que a la seva rival i, com a conseqüència, Telecinco és la segona cadena més vista a Catalunya, amb un share del 10,5%. Es tracta només d'una dècima d'avantatge, però prou per relegar Antena 3 al bronze. En canvi, en la batalla dels segons canals, la pana és evident. La Sexta millora dues dècimes i s'enfila al 6%, de manera que torna a amenaçar La 1. En canvi, Cuatro no remunta. Al juny ha millorat una dècima, però el 3,8% és una dada molt discreta, encara més si es té en compte que, entre setmana, la cadena està tenint veritables problemes per assolir el 3%. De fet, Energy ha tancat el mes amb un 4,3%, tot i ser una cadena especialitzada i amb un pressupost molt menor.

Resultats a Espanya

Antena 3 tanca el juny amb un 13,7% i certifica el seu domini al llarg de tota la temporada, ja que aquest es tracta del vuitè mes que ha estat la televisió més vista a Espanya. Si res no es torça per a la cadena de Planeta, aquest 2022 podria arrabassar un lideratge anual que Telecinco ha arrambat els últims deu anys. De moment, la cadena de matriu italiana s'ha de conformar aquest mes amb un 13,2%. Pot semblar poca diferència, però mentre que per a Antena 3 és el millor juny en tretze anys, per a Telecinco és el pitjor de la seva història. I Mediaset tampoc no l'encerta amb Cuatro, que ha marcat un 5,0%, tan sols dues dècimes per sobre del mínim històric registrat l'agost del 2021. La 1 torna a patir una sotragada i es deixa 1,1 punts fins al 8,4%, mentre que La Sexta millora tres dècimes fins al 6,3%. D'altra banda, el temps de consum televisiu torna a caure, en aquest cas 19 minuts, fins a les 3 hores i 2 minuts. 

stats