Televisió
Mèdia10/10/2023

Un any de l'SX3: el canal infantil partia quart i ara lidera les tardes

La Corporació presenta les novetats de continguts per a aquesta temporada

BarcelonaAvui fa un any que es posava en marxa la reformulació de l’oferta infantil i juvenil de la Corporació, sota la nova marca SX3. Les xifres han acompanyat l’aposta, ja que el canal s’ha convertit al llarg dels últims dotze mesos en líder indiscutible de les tardes per al públic entre 4 i 12 anys. En concret, l'octubre del 2022 no arribava al 10% de share en aquest segment d’edat i, en canvi, en els últims dos mesos s’ha coronat la línia ascendent amb registres per sobre del 25% i liderant les tardes, que és el prime time infantil. Des de la fusió del canal amb el 33, fa onze anys, el canal públic català mai havia ocupat la primera plaça entre el públic infantil, en una lluita que enfronta també Clan, Boing i Disney Channel. De fet, en el moment d’arrencar el canvi era la quarta i última opció.

El canal SX3 lidera les tardes dels feiners des del maig
Quota de pantalla en percentatge

Més important encara, l'SX3 comença a notar l’aposta digital. Des de l’estrena del canal s’han consumit 28,2 milions de reproduccions de vídeo, cosa que representa un augment del 88% superior al del mateix període de l’any anterior. La cap de continguts infantils de la Corporació, Laia Servera, es va mostrar optimista de cara al futur: "L'SX3 no és només producció audiovisual, va molt més enllà: és proximitat, territori i cultura, que són nostres. Per tant, encara tenim molt camí per recórrer". L’acte de presentació de l’aniversari va servir per mostrar aquestes dades i també per presentar alguns dels programes que es podran veure durant aquest segon any del nou SX3.

Cute

Lildami es posa al capdavant d’aquest format sobre expressió personal a partir de la vestimenta i els complements. El cantant i jurat d’Eufòria proposa idees creatives perquè els joves espectadors puguin confeccionar a casa les seves pròpies peces de roba, amb el reciclatge i la sostenibilitat com a valors de fons.

Cargando
No hay anuncios

Canvis

Per reforçar l’oferta dirigida a preadolescents, el canal estrena un espai que gira entorn de l’educació afectivosexual. La Marta i el Jous són dos educadors que, seguint un model de comunicació horitzontal, abordaran diversos temes des del punt de vista físic, emocional, sexual i afectiu. El resultat serà un contingut transmèdia pensat per a consum individual o en família/escola.

Via Magsys

L'SX3 es va endinsar en el món dels videojocs amb el seu primer títol Beta: Univers Magsys. Ara arribarà la segona entrega, titulada Beta: Vila Magsys. Com el seu predecessor, serà un món creat dins de l’univers Roblox i posarà a prova la capacitat dels usuaris per explorar, farmejar recursos i viure aventures, a banda de poder crear cases personalitzables.

Quin guirigall!

Podcast conduït per Davit Itsme (del programa Ràndom) i Farners Pei Hong, on descobreixen nous talents a les xarxes socials, pensat per a les xarxes digitals de l'SX3, YouTube i TikTok. El programa entrevistarà aquests joves creadors per donar-los les primeres oportunitats de promoció.

Cargando
No hay anuncios

Tik Tak Factory

La influencer Àngela Mármol es posa al davant d’aquest concurs on tres infants d’entre 8 i 14 anys competeixen contra el cronòmetre per superar els dos reptes de cada episodi. El jurat està format per Jordi Cruz, que va presentar el programa de manualitats Art attack, i Chaoko, creadora de continguts especialitzada en cosplayer i estètica.

El món d'El Pot Petit

El grup de música infantil proposa una aventura setmanal a partir del resultat de la tirada de tres daus. El Pau i la Jana estaran acompanyats pels seus titelles –el Lleó Vergonyós, Aura la Dinosaure, el Gall Ot...– i hauran d’acomplir missions com resoldre una manualitat, cantar cançons o participant en diversos jocs.

Fuet

Un Polònia sobre l’imaginari català i adreçat als infants. Minoria Absoluta produeix aquest espai de divulgació on actors busquen explicar amb humor una època i els seus personatges rellevants: des de la Catalunya romana fins a Guifré el Pilós, passant per les lluites feministes, amb l'ull posat també en la mitologia que han generat aquests esdeveniments.

Cargando
No hay anuncios

Escolta el teu cos

El divulgador Salvador Macip, juntament amb la jove Zene, de 13 anys, resolen preguntes sobre el cos i n’expliquen algunes curiositats. Ho faran també a partir d’experiments, amb l’aparició de tres personatges animats: el cervell, un glòbul blanc i un glòbul vermell. El programa busca promoure la salut i ensenya a escoltar el propi cos.

Faraday

Programa de ciència transmèdia amb voluntat d'aproximar-se als més petits. Cada episodi se centra en un repte proposat per algun espectador, i és la mateixa audiència qui mira de resoldr'l. Per fer-ho possible, l’equip d’infants compta amb l’ajuda d’un grup de científics, també joves, que aportaran els materials i el coneixement per resoldre’l.

Cargando
No hay anuncios

Fang!

Concurs escolar amb la llengua en el punt de mira, on els alumnes es diverteixen, aprenen i, com es podia témer pel nom, s’embruten. Escolars de sisè de primària d’escoles d’arreu del país s’enfronten per superar quatre proves que combinen l’esforç físic i el mental. Presentat per la tiktoker Shalana i el reporter Marc Andreu.

Conde & Fonde

El nou programa sobre animals de l'SX3 és un viatge de la mà del Conde i el Fonde. El primer és veterinari i divulgador a les xarxes socials. El segon es dedica a rescatar tota mena d’animals, amb especial flaca per a rèptils i amfibis. Junts, exploraran el regne animal, des dels àmbits domèstics fins als més salvatges, amb la intenció de salvar tantes bestioles com sigui possible.

...i l'anime

La reclamació històrica del retorn del manga a CCMA s'ha demostrat encertada, i programes com One piece han estat punta de llança a l'hora de captar l'audiència jove. A banda de seguir amb aquest títol, l'última temporada s'han afegit Guardians de la nit: kimetsu no yaiba, Haikyu! i Sakura, la caçadora de cartes. I per al nou curs s'espera l'estrena d'alguna altra novetat, com ara Yona, un dels exemples més exitosos de shojo, el subgènere d'anime centrat en el públic femení.