Mitjans de comunicació
Mèdia30/11/2024

Biel Ferragut, director general de l'ARA Balears: “Som un diari necessari”

L’economista es posa al capdavant de la gestió amb els reptes d’impulsar el vessant empresarial i enfortir la comunitat de socis i lectors d’aquest mitjà de comunicació digital i en paper fet en català

ARA Balears
i ARA Balears

Palma“Aquest és un projecte periodístic necessari i consolidat, que a través del rigor i adaptant-nos a les noves formes de comunicació ha de donar visibilitat als projectes culturals, socials i econòmics propis de les Illes”, afirma Biel Ferragut, que acaba de ser nomenat director general de l’ARA Balears. Ho diu observant “l’evolució positiva dels més d’onze anys com a mitjà de comunicació en català de referència a les Illes”. L’economista assumeix així la responsabilitat de la gestió empresarial que ha de donar suport i impuls a la redacció d’aquest diari, dirigida per Cristina Ros. I ho fa amb els reptes d’“afrontar la maduresa empresarial de l’ARA Balears, d’enfortir-ne la comunitat de socis i de lectors, a més d’ampliar unes possibilitats de negoci que han de redundar en la millora del projecte periodístic”, apunta el nou director general.

Un vessant social

Biel Ferragut Ensenyat, pollencí nascut l’any 1983, es va llicenciar en Economia a la Universitat Pompeu Fabra (UPF, 2005) i completà la seva formació amb els màsters en Gestió Pública (UPF-UAB-Esade, 2007) i Direcció i Administració d’Empreses (MBA Part time, UPF, 2013). De la seva trajectòria professional, ell mateix en destaca l’interès que sempre ha tingut “per aquells projectes que es caracteritzen per incorporar un marcat vessant social, que tracten de millorar la realitat, com és el cas del periodisme en general i de l’ARA Balears molt en particular”, diu.

Cargando
No hay anuncios

En l’àmbit de la docència i la investigació, ha treballat com a gerent i investigador al Centre de Recerca en Economia i Salut (CRES-UPF), fundat i dirigit per Guillem López Casasnovas, i com a professor associat del departament d’Economia i Empresa de la Pompeu Fabra (2007-2013), impartint diverses assignatures en els graus d’Economia i de Ciències Polítiques i de l’Administració.

Cargando
No hay anuncios

En el sector privat, la seva experiència també és diversa, i en remarca l’interès social de Vinyes Mortitx, l’empresa vinatera d’Escorca la gerència de la qual va assumir el 2013 –“volia tornar a Mallorca”– i hi ha estat al capdavant fins al moment de la incorporació a l’ARA Balears com a director general. “Mortitx també és un projecte col·lectiu, amb una cinquantena de socis que s’ajuntaren amb un interès social i mediambiental: preservar una gran finca de la Tramuntana i fer-ho viable a través de la producció i comercialització de vi”. A més, durant aquests anys i fins a l’actualitat, Ferragut exerceix de secretari de la Comissió de Control de Colonya Caixa d’Estalvis de Pollença (del 2016 ençà), com també és conseller del Consell Econòmic i Social de les Illes Balears (CES).

Hi insisteix: “De tots aquests projectes m’interessa especialment el compromís social que tenen i els reptes que he hagut d’afrontar en un context que quasi mai no és favorable”. En el cas de l’ARA Balears, assegura que també l’atreu “aquest compromís amb l’educació i la sostenibilitat, la justícia social, i la projecció de la llengua i la cultura de les Illes, mitjançant la informació rigorosa”.

Cargando
No hay anuncios

En tot cas, Biel Ferragut, com a responsable ara de la gestió empresarial d’aquest diari que va néixer el maig de 2013 sota el guiatge de l’ARA de Catalunya, considera que “durant aquests més d’onze anys de vida, l’ARA Balears ha posat bona part dels seus esforços en la consolidació del mitjà de comunicació fet en llengua catalana. Som un espai de comunicació de referència que ofereix contingut rellevant i de qualitat. Per afrontar la maduresa del diari, ara cal treballar el vessant empresarial per poder oferir més informació i més bona, i tenir una implantació social més àmplia en una comunitat que és la que dona raó de ser al diari”.