Broncano destrona Motos i Telecinco fulmina Latre
Durant dos dies consecutius, 'La revuelta' ha superat 'El hormiguero'
BarcelonaLa revuelta, el nou programa de David Broncano a La 1, no només està aconseguint bones dades d'audiència sinó que ja ha superat el seu màxim rival, El hormiguero, de Pablo Motos. Tant el segon dia d'emissió com el tercer (aquest dimarts i aquest dimecres), l'espai de La 1 ha fet el sorpasso al d'Antena 3 i s'ha convertit en l'espai més vist de la seva franja horària. Tota una fita si es té en compte que El hormiguero fa 18 temporades que està en antena i és líder des de gairebé el principi de les seves emissions.
Les bones notícies per a Broncano van començar dimarts, quan va aconseguir avançar Motos en 1,6 punts i 202.000 espectadors en el conjunt de l'Estat. Amb tot, les xifres d'El hormiguero no van ser gens dolentes: va obtenir una quota de pantalla del 16,3% i 2 milions d'espectadors. Els convidats a una banda i a l'altra eren de perfils similars: a La 1 era Najwa Nimri, mentre que a Antena 3 hi havia Javier Cámara.
En el tercer dia de competició, la distància entre tots dos espais s'ha incrementat. Aquest dimecres La revuelta pujava fins al 20,5% de share i 2,6 milions d'espectadors, mentre que Motos es quedava amb un 16,8% de quota de pantalla i 2,1 milions d'espectadors. Amb unes poques emissions –aquest dijous serà la quarta de La revuelta– és aviat per treure conclusions categòriques, però sí que es detecta un canvi de tendència i es desmenteix la teoria que els seguidors de Broncano no l'acompanyarien en el seu pas a la televisió en obert perquè estaven acostumats a consumir el seu programa per xarxes i YouTube.
Per intentar igualar-se al màxim a Broncano, amb l'arribada de La revuelta, Antena 3 ha decidit retallar els talls de publicitat durant El hormiguero. A La 1 no hi ha publicitat i, per tant, el programa s'emet de forma contínua, no com passava fins a aquesta setmana amb l'espai de Motos. Aquesta setmana, el programa de les formigues Trancas i Barrancas no va tenir publicitat.
Resultats a Catalunya
On Broncano guanya des del primer dia és a Catalunya. El dia del seu debut ja va superar Motos, i la tendència s'ha mantingut en les emissions posteriors. Dimarts el programa de la televisió pública va marcar un 12,9% i 220.000 espectadors, mentre que el de la privada va obtenir un 10,4% de share i 175.000 espectadors. Dimecres es va repetir l'esquema: 13,6% de quota i 269.000 espectadors per a Broncano i 11,4% i 212.000 per a Motos. Les dades del programa de La 1 dimarts i dimecres són similars a les que va obtenir el dia de l'estrena (13,8% de share i 262.000 espectadors).
Un dels grans damnificats d'aquest duel ha estat Carlos Latre, que era el tercer en discòrdia amb Babylon show i conduïa el programa amb què Telecinco volia fer-se un forat en la franja d'access prime time. Aquest dimecres Telecinco anunciava la cancel·lació immediata del programa i al vespre Latre i la resta de l'equip s'acomiadaven dels espectadors des del seu plató babilònic. "Hem intentat fer-ho el millor possible. Hi hem posat tot el nostre amor, tota la nostra passió, hem intentat que hi hagués humor, música, bon rotllo, positivitat... moltes de les coses que falten en el nostre país i la nostra societat", deia Latre en el seu comiat.
L'imitador també es va referir a la guerra per les audiències que s'ha instal·lat en la franja horària de l'access prime time. "Com vaig dir, jo no faig guerres; no hem fet guerres, només hem intentat fer televisió", assegurava. Latre acabava el seu comiat reconeixent la dificultat del moment: "Hem intentat ser de veritat i, al final, la televisió és molt dura i hi ha vegades que hi ha coses que et passen per sobre".
Babylon show és el segon intent fallit de Telecinco per rascar audiència en la franja que va just abans del prime time. Cuentos chinos, el projecte anterior presentat per Jorge Javier Vázquez, també va estar pocs dies en emissió.