Audiències

David Broncano o Pablo Motos: Qui fa més audiència a les Balears?

Per intentar igualar-se al màxim a Broncano, amb l'arribada de 'La revuelta', Antena 3 ha decidit retallar els talls de publicitat durant 'El hormiguero'

Un moment de David Broncano a La revuelta
ARA Balears/Alejandra Palés
12/09/2024
3 min

Palma/BarcelonaLa revuelta, el nou programa de David Broncano a La 1, no només està aconseguint bones dades d'audiència, sinó que ja ha superat el seu màxim rival, El hormiguero, de Pablo Motos. Des del primer dia el programa de Broncano ha superat el de Motos, a les Balears, i ha liderat l'audiència televisiva del acces prime time de la nit. El primer dia, dilluns 9, va tenir una quota de pantalla del 15%; el segon, un 17,4%, i el tercer dia, un 14,3%. Tota una fita si es té en compte que El hormiguero fa 18 temporades que està en antena i és líder des de gairebé el principi de les seves emissions. Les audiències d'El hormiguero a les Balears, van ser les següents: dilluns 9, 14,7%; dimarts 10, 18,5% i dimecres, un 16,8%.

En el conjunt de l'Estat, les bones notícies per a Broncano van començar dimarts (el segon dia d'emissió), quan va aconseguir avançar Motos en 1,6 punts i 202.000 espectadors. Amb tot, les xifres d'El hormiguero no van ser gens dolentes: va obtenir una quota de pantalla del 16,3% i 2 milions d'espectadors. Els convidats a una banda i a l'altra eren de perfils similars: a La 1 era Najwa Nimri, mentre que a Antena 3 hi havia Javier Cámara. En el tercer dia de competició, la distància entre tots dos espais s'ha incrementat. Aquest dimecres La revuelta pujava fins al 20,5% de share i 2,6 milions d'espectadors, mentre que Motos es quedava amb un 16,8% de quota de pantalla i 2,1 milions d'espectadors. Amb unes poques emissions –aquest dijous serà la quarta de La revuelta– és aviat per treure conclusions categòriques, però sí que es detecta un canvi de tendència i es desmenteix la teoria que els seguidors de Broncano no l'acompanyarien en el seu pas a la televisió en obert perquè estaven acostumats a consumir el seu programa per xarxes i YouTube.

Per intentar igualar-se al màxim a Broncano, amb l'arribada de La revuelta, Antena 3 ha decidit retallar els talls de publicitat durant El hormiguero. A La 1 no hi ha publicitat i, per tant, el programa s'emet de forma contínua, no com passava fins a aquesta setmana amb l'espai de Motos. Aquesta setmana, el programa de les formigues Trancas i Barrancas no va tenir publicitat.

Un dels grans damnificats d'aquest duel ha estat Carlos Latre, que era el tercer en discòrdia amb Babylon show i conduïa el programa amb què Telecinco volia fer-se un forat en la franja d'access prime timeAquest dimecres Telecinco anunciava la cancel·lació immediata del programa i al vespre Latre i la resta de l'equip s'acomiadaven dels espectadors des del seu plató babilònic. "Hem intentat fer-ho el millor possible. Hi hem posat tot el nostre amor, tota la nostra passió, hem intentat que hi hagués humor, música, bon rotllo, positivitat... moltes de les coses que falten en el nostre país i la nostra societat", deia Latre en el seu comiat.

L'imitador també es va referir a la guerra per les audiències que s'ha instal·lat en la franja horària de l'access prime time. "Com vaig dir, jo no faig guerres; no hem fet guerres, només hem intentat fer televisió", assegurava. Latre acabava el seu comiat reconeixent la dificultat del moment: "Hem intentat ser de veritat i, al final, la televisió és molt dura i hi ha vegades que hi ha coses que et passen per sobre".

Babylon show és el segon intent fallit de Telecinco per rascar audiència en la franja que va just abans del prime time. Cuentos chinos, el projecte anterior presentat per Jorge Javier Vázquez, també va estar pocs dies en emissió.

stats