Els ‘e-sports’ superen la pandèmia
La competició torna a la presencialitat: 3.000 persones en viu i 500.000 a Twitch certifiquen l’auge del sector
BarcelonaLa Lliga de Videojocs Professional (LVP), organitzada pel grup Mediapro, ha tornat amb forces renovades després de dos anys d’aturada. Ho va fer ahir amb la celebració de dues de les finals més importants del panorama actual dels e-sports : la Valorant Rising Series i l’ESET Iberian Cup del League of Legends. Totes dues finals van tenir lloc aquest dissabte i diumenge, respectivament, a l’auditori del fòrum del Centre de Convencions Internacionals de Barcelona (CCIB) de Barcelona sota l’atenta mirada de 3.000 assistents durant els dos dies. Les entrades es van exhaurir ràpidament i l’aforament va quedar complet.
La competició es va poder seguir també en streaming a través del canal oficial de la LVP a Twitch, que va tenir una audiència de prop de 500.000 persones a les dues finals, cosa que el va convertir en uns dels esdeveniments més seguits a través de la plataforma a escala estatal. Sens dubte, la final més esperada pels fanàtics era la de League of Legends (LoL), que enfrontava dos dels millors equips de la Superlliga: el MAD Lions Madrid i el Vodafone Giants.
El LoL és el videojoc del gènere multijugador de camp de batalla en línia més popular de tots els temps. Des del seu llançament l’any 2009, no ha parat de guanyar popularitat fins a catapultar els e-sports com un dels sectors més potents de la indústria de l’entreteniment. Durant aquests dotze anys de vida, el joc ha anat segmentant el públic amb una gran diversitat d’edats, gustos i gènere. La d’ahir va ser una mostra d’aquesta evolució. Entre les llargues cues que hi havia per entrar al recinte, hi havia gent ben diversa: des de pares i mares que acompanyaven els seus fills fins a parelles o grups d’amics que són aficionats o simplement sentien “curiositat per assistir a un esdeveniment diferent”, tal com explicava una de les assistents.
De cara a la final, els jugadors de tots dos equips s’havien estat preparant durament per aconseguir alçar-se amb el premi. Ho explicava a l’ARA el portuguès Amadeu Carvalho, Attila, una de les estrelles del Vodafone Giants, durant els moments previs: “Nosaltres ja sabíem contra qui ens enfrontaríem des de fa tres dies, per això hem estat preparant l’estratègia contra el MAD Lions Madrid, observant els seus punts febles i pensant com els podem atacar per guanyar-los”. Els dos equips es mostraven ansiosos per disputar la final. “Tenir els teus seguidors animant-te presencialment i un escenari tan immens com aquest és una cosa que et crea moltes emocions”, declarava el català Víctor Lirola, uns dels jugadors més valorats del MAD Lions Madrid.
Ibai Llanos beneeix l’acte
A les 16.30 hores, una hora i mitja abans que comencés la final, es van obrir les portes del recinte per deixar entrar els assistents, que ja feia unes hores que esperaven fora. Ràpidament van començar a ocupar els seients ordenadament, i van deixar ben poques butaques disponibles a la sala. Mentre els jugadors guardaven la seva triomfal entrada a escena, els comentaristes Víctor Fernández i Jaime Mellado iniciaven la gala entretenint el públic amb un sorteig. Tot seguit, David Pérez, un dels comentaristes oficials de la LVP, entrava en escena per presentar Ibai Llanos, l’streamer més famós del moment, que va anunciar la presentació del nou equip del Barça als e-sports, que ha fundat juntament amb Gerard Piqué i que començarà a funcionar de cara a la Superlliga del 2022.
A un quart de set, els jugadors de cada equip van desfilar un per un des de les grades sota crits d’eufòria dels fans. Cada equip, format per cinc jugadors i dos entrenadors que els donaven les directrius pertinents, estava distribuït sobre l’escenari de forma diferenciada: una taula de color blau per a l’equip Vodafone Giants i una de color vermell per a l’equip MAD Lions Madrid. Cada un dels membres tenia una càmera que retransmetia les seves reaccions a través de l’enorme pantalla situada al darrere, on també es podia seguir el transcurs de la partida.
Com si fos un partit de futbol, el públic no deixava d’animar el seu equips preferit en cada jugada, entre crits i aplaudiments. Amb un clar avantatge dels gegants per sobre dels lleons durant tota la partida, finalment es van proclamar vencedors els primers, després de tres hores intenses, amb un resultat de tres mapes guanyats a zero.
L’èxit d’aquest tipus de competicions és un clar exemple de l’evolució que estan tenint els e-sports en el món de l’entreteniment, cada cop més globalitzat. Jordi Soler, CEO de LVP Espanya, es mostra molt optimista de cara al futur: “Volem expandir el model que hem estat aplicant a Espanya i Llatinoamèrica a nous mercats internacionals, com ara el nord d’Europa, l’Àsia o els Estats Units”. Encara està per veure si entraran a competir a nivell professional altres videojocs, ja que, tal com assegura Soler, “cadascun té una repercussió diferent en cada zona geogràfica, per la qual cosa intentem adaptar-nos als gustos de cada país per intentar portar-ho al nostre terreny”. El que és cert és que els e-sports, amb milions de seguidors arreu del món, han vingut per revolucionar tot el mercat de l’entreteniment i quedar-se definitivament.