Estrella Damm practica la sostenibilitat en vers en l'anunci d'aquest estiu
La campanya, que es llança aquest dimecres, ha estat rodada a Menorca amb música de Rigoberta Bandini
BarcelonaCom passa cada estiu, l'estrena de l'anunci d'Estrella Damm es converteix en un esdeveniment. Enguany, sota el seu ja emblemàtic lema "Mediterràniament", la companyia cervesera catalana ha presentat un espot de gairebé sis minuts en el qual la sostenibilitat i els diàlegs en vers acaparen tot el protagonisme al costat de la cançó de Rigoberta Bandini Aviam què passa i de la presència estel·lar de l'actor Mario Casas.
L'anunci, rodat novament a Menorca, comença amb Bandini tocant la guitarra i cantant el seu tema en un extrem de la famosa cala Turqueta, mentre de fons es veu passar nedant l'actriu Mireia Oriol, la protagonista femenina de la campanya. L'anunci se centra en com ella s'ha enamorat d'un noi que acaba de veure a l'altra banda de la platja, on hi ha Mario Casas mirant el mar abans de banyar-s'hi. Mentre Oriol es dirigeix fins allà per declarar-se, va narrant en vers què sent, uns sentiments que s'entrecreuen amb la resta del repartiment de luxe amb què compta l'espot.
Laia Manzanares, Nao Albet, Pep Cruz, Mònica López, Tamara Ndong i Daniel Ibáñez van apareixent un darrere l'altre per opinar sobre aquesta història d'amor que està tenint lloc a la platja, un lloc on tothom opina sempre del que hi passa. Una de les aportacions més humorístiques dels secundaris la fa el veterà Pep Cruz, que interpreta un pescador que mirant Mario Casas li diu: "El destí, jove tanoca, em va donar la Greta [la seva barca] i a tu una bona tauleta".
Amb tot, sense abandonar el vers, la història d'amor s'obre pas al llarg d'un espot que resulta que ens havia reservat una sorpresa per al final: aquell amor a primera vista de la protagonista no era per Casas, era per un noi que estava recollint plàstics darrere d'ell. Un jove interpretat per Joan Amargós. Quan el personatge de Mireia Oriol és finalment a tocar de Casas i ell dona per fet que ja ha lligat, l'actriu deixa anar la rima definitiva: "L'amor és arbitrari i qui m'ha seduït a mi és aquest voluntari".
És un voluntari que recull plàstics de dins de l'aigua i que encarna el missatge de fons de Damm en favor de la sostenibilitat amb aquest anunci, anomenat Amor a primera vista, dirigit pel menorquí Ian Pons Jewell i amb Oriol Villar com a director creatiu. L'espot acaba al Teatre Principal de Maó, un dels teatres d’òpera amb més història d'Espanya, amb més de dos segles de tradició. Allí els protagonistes brinden i reben l'aplaudiment del públic mentre la cançó de Bandini pren un to completament electrònic. Ja el 2010 l’illa va ser el plató d'una campanya titulada Sant Joan, que tenia el tema Applejack dels australians The Triangles com a protagonista. El 2018 Damm hi va tornar amb Cyrano, un anunci amb Alberto Chicote, Anna Castillo i Oriol Pla com a principals cares visibles.
La campanya d'aquest 2021 manté el fil conductor de les últimes de l'empresa cervesera, en què l’emergència ecològica a la qual està exposat el Mediterrani ocupa l'eix central per donar visibilitat a aquesta problemàtica ambiental tan marcada al nostre mar, que tal com recorden des de la companyia, acumula l’1% de l’aigua del món però el 7% dels microplàstics. Estrella Damm, segons expliquen els seus responsables, no només fa anuncis en benefici de la causa ecologista sinó que també ha portat a terme canvis a nivell comercial que la potencien. Per exemple, eliminar les anelles de plàstic, que ha substituït "per un nou format d’agrupació elaborat amb cartró 100% biodegradable", o eliminar els plàstics decorats que embolicaven les seves llaunes, "ara embolicades amb cartró". Els seus canvis, expliquen a Estrella Damm, han permès reduir en més de 359 tones el seu consum de plàstic a l'any.