DRETS ESPORTIUS

Mediapro es queda la Lliga en obert i els resums fins al 2019

Els oferirà a través de Gol, el canal gratuït d’esports que ha estrenat aquest mes

Gol, el canal d’esports en obert que Mediapro ha posat en marxa a la TDT, emetrà la Lliga durant tres temporades.
Albert Castellví Roca
22/06/2016
3 min

BarcelonaGol, el nou canal de Mediapro, podrà emetre a partir de la temporada que ve i fins a l’estiu del 2019 els partits en obert de la Lliga de futbol i els resums exclusius d’aquesta competició. La Lliga de Futbol Professional li va adjudicar, dilluns a la nit, tres dels lots de drets audiovisuals que quedaven per repartir: el partit en obert de Primera Divisió, quatre partits de Segona per jornada i els controvertits resums exclusius, que podran ser d’un màxim de 12 minuts per partit. Segons ha informat la Lliga en un comunicat, la productora catalana es va imposar en la subhasta de drets que es va tancar dilluns al migdia després d’oferir 13,8 milions d’euros pel paquet de partits de Primera Divisió, 27 milions pels resums i 15 milions pels enfrontaments de Segona Divisió. Això li ha garantit la possibilitat d’explotar aquests drets durant les tres pròximes temporades.

Aquests seran els primers continguts de certa entitat que s’incorporaran a la graella de Gol. El canal, que emet en obert a través de la TDT, es va posar en marxa, en període de proves, el dia 1 de juny, però de moment els seus continguts inclouen esports com futbol platja, pàdel, atletisme, lluita i competicions menors de bàsquet o motor, entre d’altres. Ara tindrà la possibilitat d’emetre futbol cada setmana i, a més, serà l’únic canal que podrà oferir resums extensos de les jornades de Lliga. Les altres cadenes només tindran dret a fer un resum de 90 segons de cada partit i sempre en programes informatius, és a dir, no en espais específics d’esports.

Els partits de Primera que ofereixi Gol es disputaran per norma general en divendres, i en cap cas no hi participaran el Barça, el Madrid, el València, l’Atlètic de Madrid ni cap altre equip que disputi competicions europees. Es tracta, doncs, d’un paquet força descafeïnat, que aquesta temporada ha tingut de mitjana 1.165.000 espectadors i un 7,2% de quota de pantalla a La 1.

Els de pagament, també

Mediapro ja s’havia adjudicat al desembre el gruix dels partits de pagament de les tres pròximes lligues: dels nou per jornada que es reserven a aquest sistema de distribució, vuit es veuran a través del seu canal BeIN Sports La Liga, que es podrà sintonitzar a través de les plataformes de pagament Movistar+, Orange TV i Vodafone TV. El partit que falta el té en exclusiva Movistar+, que a més tindrà l’opció d’escollir el millor duel de cada jornada, sempre amb presència del Barça o del Madrid. Igual que aquesta temporada, però, la plataforma de Telefónica haurà de compartir aquests drets amb els seus rivals d’Orange i Vodafone per complir els requeriments que va imposar la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència a la fusió entre Movistar i Canal+.

L’adjudicació dels drets en obert a Mediapro s’ha fet al tercer intent, després que les dues subhastes plantejades per la Lliga a finals de l’any passat quedessin desertes, ja que cap operador no va arribar al preu mínim -i secret- que l’organisme havia fixat. De fet, en aquesta tercera ronda encara han quedat dos lots sense col·locar: d’una banda, un partit per jornada de la Copa del Rei en obert -tret de la final, que és de Mediaset-, i de l’altra, la possibilitat d’oferir partits en diferit a través d’internet i en modalitat de pagament. La Lliga ha obert un nou període de presentació d’ofertes per a aquests continguts que s’acaba dimecres que ve.

stats