26.000 nens madrilenys van veure 'Supervivientes' a partir de les 2 de la matinada el primer dia sense escola

Telecinco va col·locar sis programes entre els deu més vistos dimecres per aquest col·lectiu

El tancament d'escoles ha fet créixer l'audiència de 'Supervivientes'
Albert Castellví
13/03/2020
2 min

BarcelonaEl tancament de les escoles a causa del coronavirus ha tingut impacte sobre l'audiència televisiva. A falta de dades referides a Catalunya (on la mesura ha entrat en vigor aquest divendres), un informe de la consultora GECA analitza com va canviar el consum de televisió entre els madrilenys d'entre 4 i 12 anys aquest dimecres, en el primer dia d'aules clausurades a la Comunitat de Madrid.

L'audiència d'aquesta franja d'edat en aquell territori es va doblar respecte a la setmana anterior: de 72 minuts per persona i dia es va passar a 143, i la mitjana d'espectadors va passar de 31.600 a 63.000 al global del dia. El que crida més l'atenció, però, és com es va redistribuir el consum de televisió arran d'aquesta situació. Dimecres de la setmana passada, 4 de març, vuit dels deu programes més vistos pels madrilenys de menys de 12 anys corresponien a canals infantils, i els altres dos eren la segona edició del Telediario (La 1) i El hormiguero (Antena 3). Set dies més tard, el rànquing estava format per quatre emissions de canals infantils i sis de Telecinco (que van ocupar tots els llocs entre el segon i el setè).

En aquest sentit, destaca especialment l'audiència que va tenir Supervivientes: Diario, que va començar a les 2.02 h de la matinada i va reunir 26.000 espectadors madrilenys d'entre 4 i 12 anys. Va ser el cinquè programa més vist del dia per aquest col·lectiu. De fet, pràcticament tota l'oferta nocturna de Telecinco apareix al top 10: 30.000 nens van veure l'informatiu, 34.000 van seguir Ven a cenar conmigo: Gourmet edition (que va ocupar el segon lloc del rànquing), 26.000 van estar pendents de la reemissió d'un capítol antic d'aquest format (que va començar a les 0.36 h) i 26.000 més van sintonitzar Supervivientes. A més, 23.000 nens van seguir l'informatiu del migdia del canal de Mediaset, i la mateixa quantitat va continuar mirant la cadena a continuació, per veure Sálvame limón. El programa més vist d'aquell dia pels nens madrilenys va ser Campamento Kikiwaka, de Disney Channel, amb 35.000 espectadors.

stats