Videojocs

‘Assassin’s Creed Mirage’ ret homenatge a la saga

El nou capítol de la coneguda franquícia d’Ubisoft s’endinsa pels carrers de Bagdad i s’inspira en la primera entrega

Un dels arts principals de l''Assassin's Creed Mirage'
4 min
  • Llançament: 5 d’octubre
  • Plataformes: PC, PS5, PS4, Xbox Series X|S, Xbox One
  • Gènere: Acció i aventura, sigil
  • Classificació: +18
  • Desenvolupament: Ubisoft Bordeaux
  • Distribució: Ubisoft

Assassin’s Creed és una de les sagues més prolífiques dels nostres temps. Amb quinze anys d'història i més de 200 milions de còpies venudes, ha traspassat fins i tot el mateix mitjà. A part dels tretze jocs de la sèrie principal, la franquícia compta amb un bon grapat de spin-offs i incursions en el cinema i la literatura, i també cal sumar-hi projectes en desenvolupament i una futura sèrie a Netflix. Com a curiositat, Ubisoft Barcelona, que acaba de celebrar el 25è aniversari, ha participat en alguns d'aquests títols. La saga és memorable per la seva capacitat de portar els jugadors a diferents moments i escenaris històrics, i atorgar el poder de canviar el transcurs de la història a través de l’art de l’assassinat. Es relaten aventures de diferents integrants de l’Orde dels Assassins amb una jugabilitat d'aventura i acció, però també integrant-hi el sigil. Una gran trama de rerefons engloba d'una manera o altra tots els títols de la saga, tot i que s'acostumen a poder jugar independentment.

En el cas concret del nou Assassin’s Creed Mirage, el videojoc està ambientat en la Bagdad de l’edat d’or islàmica, durant el segle IX. El protagonista és Basim Ibn Ishaq, un personatge que es presenta a l’anterior entrega de la sèrie, l’Assassin’s Creed Valhalla, però que ara controla el jugador. La trama del títol ens porta unes dècades enrere i té com a punt de partida la seva joventut, que permetrà al jugador viure la seva transició de lladre de carrer a mestre assassí. El Basim desenvoluparà un creixement psicològic i moral, i haurà de fer-se fort per fer front a una causa molt més gran del que s’imagina.

La ciutat de Bagdad serà l'escenari d'aquesta entrega

Retorn a les arrels

Sigil, parkour i assassinats. Els tres elements clau de jugabilitat que van servir com a carta de presentació a Assassin’s Creed el 2007. Tot i que aquests elements mai han desaparegut de la sèrie, han acabat difusos entre altres opcions i mecàniques en títols més recents. En especial, això es va emfatitzar el 2017 amb l’Assassin’s Creed Origins, que portava el jugador a l’antic Egipte i incorporava la fórmula d’un món obert molt extens i alguns elements de jocs de rol. La tendència va seguir a l’antiga Grècia amb Assassin’s Creed Odyssey i amb Assassin’s Creed Valhalla, que portava el jugador a l’expansió vikinga cap a les illes Britàniques. Assassin’s Creed Mirage deixa de banda aquest camí per presentar una experiència més similar als primers títols i potenciar les mecàniques base, però amb un enfocament més modern.

El desenvolupament d’aquest nou títol és més lineal i centrat en la narrativa, i l’acció transcorrerà principalment dins els murs de Bagdad, que contindrà quatre districtes i una gran fortalesa. El sigil serà protagonista, ja que tot i tenir opcions de combat més agressives, seguirà sent essencial en moltes missions i situacions. El parkour, marca de la casa, tornarà a brillar gràcies al fet que l’acció se situa en una ciutat tan densa i poblada, plena de carrerons i paradetes. Els assassinats seran els punts clau de la història i faran evolucionar el personatge. Sovint requeriran una investigació prèvia de l’objectiu per ser tan efectius com sigui possible. Finalment, a aquest combinat s'hi sumen noves habilitats espectaculars que oferiran noves formes per liquidar els enemics i generaran escenes molt cinemàtiques.

El protagonista haurà de perfeccionar l'art de l'assassinat

Homenatge a l’origen

Amb aquest plantejament i la visió posada als inicis de la saga, Assassin’s Creed Mirage té una durada d’entre 15 i 20 hores en la campanya principal, que es poden estirar amb contingut opcional. De fet, en les seves primeres etapes de desenvolupament, fins i tot va ser ideat com una expansió de l’última entrega de la sèrie. Es tracta d’un contrast important amb les propostes de món obert, anteriorment mencionades, que fàcilment podien estirar l’experiència de l’usuari a superar el centenar d’hores. La qualitat del temps de joc la determinarà cada jugador, però aquesta entrega tindrà un preu reduït, o com mínim més baix que l’estàndard del mercat actual per un títol triple A.

Assassin’s Creed Mirage es concep com una commemoració del 15è aniversari de la saga i en especial com a una carta d'amor a la primera entrega. Els vells seguidors de la saga podran reviure experiències amb un component nostàlgic, i els nous jugadors podran endinsar-se en el món de l’assassinat d'una forma genuïna i sense haver de jugar als títols anteriors (tot i que alguns elements de la gran trama poden quedar en l'aire). El títol es publicarà en la majoria de plataformes vigents i tindrà una classificació per a adults, per raons òbvies. Aquells jugadors que vulguin fer un salt de fe en una nova entrega de la saga d’Assassin’s Creed, a partir del 5 d’octubre arriba el moment de recórrer la vibrant ciutat de Bagdad i localitzar el pròxim objectiu a eliminar.

Tràiler oficial de llançament

Ja hi hem jugat!

Ens ha agradat...

  • L'ambientació de la ciutat de Bagdad, molt viva i plena de detalls, així com la fluïdesa del parkour i el rendiment general del joc
  • La integració del taulell d'investigació i les pistes a seguir, i com ajuda tot plegat a desenvolupar la història

No ens ha agradat...

  • Alguns personatges o fragments de la història, que es veuen poc cuidats i acabats amb presses
  • El mapa, que fa la sensació d'estar massa carregat per no ser un títol de món obert, i es beneficiaria de ser més simple

És per a tu si...

  • Ets fan de la saga però no t'acabava de fer el pes la direcció dels últims títols; fa una sensació real de la "vella escola"
  • T'apassiona la cultura islàmica antiga i vols conèixer de prop secrets i curiositats de la societat d'aquell moment

No és per a tu si...

  • Necessites enfrontar-te als enemics cara a cara i et fa sentir malament liquidar-los amb una punyalada per l'esquena...
  • ...o directament prefereixes els jocs on no sigui necessari matar; al cap i a la fi, et poses a la pell d'un assassí

[Títol provat en PS5, codi cedit per Ubisoft]

stats