BON DIA

De caps de sala, cambrers i clients

Antoni Bassasi Antoni Bassas
14/12/2020
Periodista
1 min
Regala aquest article

Ja fa tres anys que l’Acadèmia Catalana de Gastronomia no tan sols atorga el Premi Nacional de gastronomia als xefs, sinó que premia els caps de sala. I aquest 2020, el premi ha correspost, ben merescudament, a Alfred Romagosa, del restaurant Fermí Puig. Des que hi arribes fins que en marxes, aprecies que la mà invisible del cap de sala orienti la vetllada i que el cambrer no interrompi la conversa, et miri a la cara i somrigui, estigui més disposat a escoltar i observar que a preguntar, no et comenci a donar instruccions com si fos un auxiliar de vol a un passatger captiu i, per descomptat, no et faci sentir culpable de no tenir prou cultura gastronòmica. El mateix passa a les botigues amb els dependents. ¿El client hi és benvingut o és un enemic? Aquesta actitud demana amor per la feina i interès per qui entra per la porta. El client també té un deure amb el personal. Si vols conèixer una persona, observa el tracte que dona al cambrer.

stats