La CBS, una de les dues grans cadenes en obert dels Estats Units, està a punt per emprendre el seu salt globalitzador. La companyia anunciava ahir que té plans per expandir la seva plataforma de vídeo sota demanda CBS All Access als mercats internacionals.
“CBS All Access està creixent més de pressa del que vam anticipar en el mercat interior -explicava Leslie Moonves, president de la CBS- i ara representa tota una nova oportunitat internacional. Arribarem al consumidor de manera directa, així que facilitarem les connexions entre l’audiència global i el nostre contingut premium, que és de referència”. El primer pas serà el Canadà: la companyia vol entrar-hi a principis del 2018, com a assaig general abans d’arribar a molts altres mercats “en múltiples continents del món”.
Aquesta plataforma sota demanda permet veure més de 9.000 episodis de sèries produïdes per la cadena, incloent-hi els que es veuen en prime time, els populars late nights (presentats per Stephen Colbert i James Corden). A més de les novetats, també inclou alguns dels títols mítics del canal. Algunes de les sèries emblema de la CBS són: The Big Bang theory, CSI, Blue Bloods, The good wife, How I met your mother, McGyver o la nova versió de Hawaii 5-0.
A part de les sèries que aprofita de la graella televisiva, el servei de vídeo ha començat a generar les seves ficcions específiques. I ho fa amb certa ambició: fa uns mesos estrenava The good fight, un spin-off de l’exitosa The good wife que ha rebut el suport de la crítica. I, a partir del 24 de setembre, s’hi podrà veure també la nova versió del títol clàssic Star Trek. Es tracta d’una adaptació televisiva que recupera l’univers original dels anys seixanta i que suposarà el retorn de l’Enterprise i els seus personatges a la petita pantalla, després que es cancel·lés l’última sèrie l’any 2005.
A més, els subscriptors del servei tenen accés al canal de notícies 24 hores CBSN.
Falta per veure com es gestionen els drets esportius. Als Estats Units, la CBS emet sovint amb socis locals, de manera que la gestió del futbol americà és complexa, ja que té drets parcel·laris. Amb tot, des d’aquest any la cadena té un acord amb la NFL per poder oferir a All Access els partits regionals.
Canvi de model
La idea al darrere de l’operació és vendre directament aquestes sèries, que a Espanya es poden seguir a través de plataformes de pagament com, sobretot, Movistar+. Així doncs, seguirien un model similar al de la HBO o Netflix, que primer van ser presents al món amb les seves sèries, abans de començar a tenir serveis propis i distribuir alguns dels seus títols en exclusiva.
CBS All Access tot just es va presentar als Estats Units encara no fa tres anys. Les previsions són tenir 8 milions de subscriptors abans del 2020, només als Estats Units. De moment ja en tenen més de 4 milions (comptant els productes del canal Showtime, que també distribueixen).
Als Estats Units, el preu de la subscripció és de 5,99 dòlars al mes, tot i que existeix també una opció de 9,99 dòlars mensuals, sense anuncis. La companyia, però, encara no ha anunciat quins preus carregarà en les seves incursions fora dels Estats Units.
FX també se’n va al digital
La pretensió de la CBS d’oferir una subscripció sense anuncis per quatre dòlars addicionals ha tingut aquesta setmana una proposta anàloga. La feia abans-d’ahir el canal FX, que va anunciar que al setembre llançarà un servei de vídeo sota demanda amb el nom de FX+, que tindrà com a principal al·licient poder veure les sèries del canal sense anuncis. En aquest cas, el preu serà de 5,99 dòlars. Ho farà de la mà de Comcast, el gegant de les telecomunicacions als Estats Units.
Entre les ficcions més reconegudes de FX hi ha títols com American horror story, Louie, The Americans o Atlanta. Un dels problemes del servei, però, és que les temporades passades les tenen venudes a diverses plataformes de pagament.