FUTBOL

La globalització del futbol porta la Lliga espanyola als Estats Units

El Girona-Barça de la segona volta podria ser el partit escollit aquesta temporada

Ernesto Valverde, dirigint l’amistós que el va Barça va disputar contra el Milan al Levi’s Stadium de Santa Clara, a Califòrnia, el passat 5 d’agost.
i Albert Nadal
16/08/2018
2 min

BarcelonaLa bombolla del negoci del futbol sembla que no té sostre. La globalització en la seva màxima expressió ha arribat ja a la lliga espanyola: l’organisme presidit per Javier Tebas va anunciar ahir un acord per 15 anys amb la multinacional Relevent Sports que portarà, almenys, un partit oficial de la Lliga per temporada als Estats Units. No es descarta que aquest mateix curs sigui o el Barça o el Reial Madrid un dels equips que estreni el projecte. Segons TV3, el Girona-Barça de la segona volta, a finals de gener, podria ser el partit escollit.

Des del club blaugrana, però, afirmen que encara no hi ha res decidit i que és un tema que està en una fase “embrionària”. De moment es descarta que un partit de la magnitud d’un clàssic de la Lliga es jugui als Estats Units, però sí que s’està valorant la possibilitat de jugar-hi un altre partit de Lliga. “El projecte està en una fase molt inicial i s’ha de parlar quin partit seria i quan”, afirmen des del club abans de valorar si seria un partit com a visitant, com a local i com això afectaria els socis, ja que “encara queda molt per parlar perquè és un projecte nou”. Una iniciativa nova que des de l’entitat blaugrana es veu amb bons ulls: “Si serveix per a l’expansió i el creixement del Barça, és positiu”. De fet, l’expansió del club als EUA està agafant embranzida en els últims anys. El 2016 el Barça va obrir una oficina a Nova York i, entre altres projectes de creixement en terres nord-americanes, el club té al cap tenir un equip a la lliga professional nord-americana de futbol femení que podria arribar el 2020. Mentrestant, el Barça segueix fent altres accions d’arrelament i, sense anar més lluny, aquest estiu la primera plantilla masculina i la femenina han anat plegades de gira als EUA, on el club va presentar un acord amb l’empresa nord-americana d’eines i seguretat Stanley Black & Decker com a principal patrocinador de l’equip femení.

Per la seva banda, Tebas va celebrar ahir l’acord: “Estem bolcats a fomentar la passió pel futbol a tot el món. Aquest acord revolucionari sens dubte donarà un impuls fonamental a la popularitat d’aquest bell esport als Estats Units i el Canadà”. Un impuls que també correrà a càrrec de la multinacional Revelent Sports, organitzadora de la Internacional Champions Cup (ICC). El treball amb aquesta competició estiuenca i l’èxit que va suposar el clàssic amistós entre el Barça i el Madrid de l’estiu passat a Miami han estat arguments de pes per ser l’empresa escollida per tancar l’acord amb la Lliga, segons informa la web especialitzada Palco23.

L’Associació de Futbolistes protesta

D’altra banda, ahir no va tardar a arribar la protesta de l’Associació de Futbolistes Espanyols, que, mitjançant un comunicat, van voler manifestar la seva “enèrgica protesta”. “La Lliga prescindeix de l’opinió dels futbolistes i els compromet a accions que només la beneficien a ella sense importar la salut i els riscos dels jugadors i, encara menys, el sentiment de les masses socials dels clubs, a qui s’obligarà a competir en territori nord-americà un cop per temporada”, protesta l’entitat.

stats