IX ANIVERSARI
Misc24/11/2019

L’exemple del ‘NYT’: els subscriptors digitals són el futur

Ismael Nafría
i Ismael Nafría

Havent superat els quatre milions de subscriptors digitals a finals del mesde setembre, el diari The New York Times es consolida com el mitjà més exitós del món en aquesta nova era digital i mòbil en què la base del negoci de la premsa ja no són els anunciants sinó els usuaris. Més en concret, els subscriptors digitals: usuaris que han decidit pagar per poder consultar a les plataformes digitals -sense cap mena de restricció- el seu o els seus mitjans favorits.

El NYT va llançar l’any 2011 les subscripcions digitals, en una arriscada aposta de futur que va tenir aleshores molts detractors però que ha sigut un èxit inqüestionable. La fórmula del diari novaiorquès és molt senzilla: oferir un producte de gran qualitat periodística que arribi a ser imprescindible per als seus lectors i, per tant, un producte pel qual valgui la pena pagar.

Cargando
No hay anuncios

Vuit anys després, el nombre de subscriptors digitals del Times segueix creixent cada trimestre a molt bon ritme. Durant els mesos de juliol, agost i setembre, va afegir 273.000 nous subscriptors digitals. La major part d’aquests subscriptors, gairebé 3,2 milions, paguen pel producte informatiu digital, NYTimes.com ; 856.000 ho fan per algun dels altres dos productes digitals de pagament que té el diari: Crossword (mots encreuats i altres jocs), i el producte de receptes de cuina NYT Cooking. El diari s’ha marcat un ambiciós objectiu per a l’any 2025: arribar als 10 milions de subscriptors. Avui està a la meitat d’aquesta meta, ja que entre digitals i impresos suma 4,9 milions d’usuaris que paguen pels seus productes. La direcció de la companyia editora del Times està convençuda que ho aconseguiran.

L’estratègia del NYT passa per fer arribar el seu periodisme al màxim de gent possible i intentar fidelitzar el màxim nombre d’usuaris amb un objectiu molt clar: aconseguir que es converteixin en subscriptors. La connexió inicial amb l’audiència es fa a través de múltiples vies: el diari imprès (especialment amb l’edició dels diumenges), la web (té més de 130 milions d’usuaris d’arreu del món), les seves aplis, els butlletins electrònics (en té uns 60), els podcasts (un d’ells, The Daily, és el podcast informatiu més escoltat als Estats Units, amb més de dos milions d’oients diaris), els programes i sèries de televisió (com The weekly o la sèrie Modern love ) i les xarxes socials, entre d’altres.

Cargando
No hay anuncios

Els números es multipliquen

Un cop feta la connexió inicial, comença la difícil tasca de convèncer cada dia els usuaris del valor del producte. I això s’aconsegueix, per exemple, amb un periodisme en què la qualitat importa molt més que la quantitat. El NYT compta amb una redacció formada per 1.600 periodistes, però, malgrat això, publica només entre 200 i 250 peces informatives al dia. Un nombre creixent d’aquestes peces són visuals per intentar que el lector gaudeixi al màxim possible de la informació.

Cargando
No hay anuncios

Un informe recent de l’associació internacional FIPP mostra que, a tot el món, el nombre acumulat de subscriptors digitals de diaris i revistes s’ha multiplicat per dos durant l’últim any i mig, passant com a mínim de 10 a 20 milions de persones. L’aposta per les subscripcions digitals -o pels membres o socis que donen suport a un mitjà, com és el cas del britànic The Guardian - s’ha convertit en l’element essencial de l’estratègia no només del NYT sinó d’un nombre cada cop més gran de diaris i mitjans digitals d’arreu del món. Entre el llistat dels que han fet aquesta aposta hi trobem des de grans marques globals com ara The Washington Post, The Wall Street Journal, el Financial Times o The Economist fins a mitjans nacionals o locals de tots els països del nostre entorn. Per a tots ells, el futur té forma de subscriptor digital, i això defineix la seva actuació.