Misc26/03/2022

Honda CBR 500 R, màxima expressió i caràcter amb el carnet A2

Provem una autèntica moto esportiva, la més passional i potent del seu segment

Ignasi Rabasseda
i Ignasi Rabasseda

Honda ha començat el 2022 renovant la gamma intermèdia de la família CB amb un bon paquet d’actualitzacions i novetats, unes novetats que milloren de manera molt notòria la CBR 500 R que hem pogut provar a fons aquests últims dies. Honda s’ha esforçat a millorar la CBR 500 R i això es nota visualment i dinàmicament amb la creació, potser, de la millor opció en la seva categoria.

D'entrada, la primera cosa que crida l’atenció és el nou frontal i el nou far davanter de tecnologia led, herència de la seva germana gran –la CBR 650 R–, amb una il·luminació a anys llum de la del model anterior, amb una capacitat i abast lumínics que afavoreix la bona visió nocturna o en condicions atmosfèriques adverses. A més, els intermitents també són led, cosa que assegura una bona visibilitat i incrementa la seguretat.

Cargando
No hay anuncios

L’autèntica peça clau de la CBR 500 R és la nova forca invertida de 41 mm amb tecnologia Big Piston(SFF-BP) que signa l’especialista Showa. Aquesta nova suspensió és regulable electrònicament en precàrrega per obtenir un pes reduït i permet millorar considerablement tant les reaccions com la qualitat de marxa. Però l'aparell encara té més modificacions i millores. I és que Honda també ha canviat el basculant reduint-ne el pes i amb una resistència de torsió que millora considerablement el funcionament de la moto en revolt, així com l'estabilitat i la facilitat d’ús.

Cargando
No hay anuncios

En consonància amb l’apartat de les suspensions, l’altra gran millora de la CBR és el sistema de frenada. Un bon sistema de frenada és vital en qualsevol moto, i la CBR 500 R presenta una millora molt necessària respecte a la seva antecessora, amb mancances importants en aquest aspecte. Honda ha optat per dos discos davanters de 296 mm de diàmetre en forma de flor i unes pinces radials que fan frenar la moto de manera excel·lent, contundent i immediata. Un deu, doncs, en aquest apartat on els japonesos han sabut aprendre dels errors de generacions precedents.  

Arribats a aquest punt convé apuntar que les condicions meteorològiques al llarg de la prova de la CBR 500 R no eren òptimes, fruit dels dies de pluja, fred i núvols que han afectat Catalunya durant el març. Tot i això, s'ha mostrat estable i segura circulant a ritmes àgils i dinàmics –sempre dins la prudència i la legalitat– sobre asfalt humit o directament molt mullat. Un cop més, la bona posada a punt de la moto en l'apartat dinàmic i electrònic afavoreix la seguretat.

Cargando
No hay anuncios

Propulsor afinat i millorat

El motor de la CBR 500 R és un bicilíndric en paral·lel de 471 cc homologat per la normativa Euro5, que aporta 48 CV de potència i 43 Nm de parell motor a 6.500 rpm. Honda diu que ha utilitzat el mateix propulsor que el model precedent i que només n'ha afinat la injecció de benzina, però sincerament costa una mica creure-ho del tot: és un motor que corre molt, puja amb molta facilitat de voltes i, en definitiva, fa la sensació de tenir més potència de la que declaren els japonesos. A la zona mitjana i baixa del compta-revolucions el motor és tan dòcil, suau, sense vibracions i ple que permet arribar a altes revolucions quasi sense adonar-se’n.  

Cargando
No hay anuncios

Tot aquest refinament i bon funcionament general permet homologar consums de carburant realment baixos. La marca declara un consum real d’uns 3,5 litres cada 100 quilòmetres: el dipòsit de 17,1 litres de capacitat facilita, doncs, autonomies teòriques de més de 400 quilòmetres. A l'hora de la veritat, i contra tot pronòstic, els consums reals de carburant són força semblants als que anuncia la marca, tot i que com sempre poden variar depenent del nostre estil de conducció o l'orografia.

Cargando
No hay anuncios

CONCLUSIÓ

Els usuaris del carnet A2 que busquen una moto esportiva referent, amb bones prestacions i un estil molt marcat, i quasi sense rival en el seu segment, poden trobar en aquesta CBR la millor opció. El preu és de 6.350 euros i ja està disponible als concessionaris del país en dos colors: negre Gunpower mate metal·litzat i vermell Grand Prix. Quin dels dos queda millor? L'elecció és vostra.