Joan Mir: “Sumo set victòries, un munt de podis... se’m fa gran dir-ho en veu alta”
Entrevista al pilot de Moto3
BarcelonaJoan Mir (Palma, 1997) està protagonitzant una gran temporada a Moto3, la categoria petita del Mundial. En el seu segon any al campionat del món, el mallorquí ho té tot de cara per convertir-se en campió just abans de fer el salt a Moto2 el curs vinent.
Arriba el Gran Premi de l’Aragó. MotorLand és un dels teus circuits preferits. Per què?
És que d’aquest circuit en tinc molt bons records! Un cop em van dir, amb 15 anys, que participés en el Campionat d’Espanya de Velocitat amb una 600 cc... Jo, que només havia provat una pre-GP, els vaig dir que estaven bojos! Vaig agafar la 600 cc i vaig guanyar la cursa amb més de vint segons d’avantatge respecte al segon! No m’ho esperava i vaig gaudir molt dalt de la moto! A més, aquí a MotorLand també vaig guanyar una cursa de la Rookies Cup i va ser molt especial. És un circuit que m’encanta, té un significat molt important per a mi i dels de l’Estat, és el que més m’agrada.
Ara ets líder, amb 61 punts més que el segon classificat. Queden cinc curses però podem dir que la cosa pinta bé?
Pinta bé però, com dius, encara queden 125 punts per repartir. Els tinc més que comptats. Espero que vagi bé, hem de mantenir aquesta línia i ja veurem què passa.
Has tret ja la calculadora per veure quan pots ser campió?
No, no. Ja ho veurem. Quan hagi de ser, serà. Hem d’anar cursa a cursa, fer-ho bé en cada prova, començant per la de l’Aragó.
Sumes set victòries en onze curses. Són xifres molt bones. T’ho imaginaves abans de començar la temporada?
No m’esperava arribar tan bé al final de temporada. A veure, aquest any està superant les nostres previsions [riu]. Hem aconseguit set victòries, un munt de podis... se’m fa gran fins i tot dir-ho en veu alta. Estic supercontent de la temporada que estic fent, però no serà una bona temporada si no l’acabem bé.
Les curses de Moto3 són bastant incertes, arribeu molts pilots amb opcions de guanyar-les. Dalt de la moto són tan divertides com es veuen per televisió?
Mmm... Les curses amb gairebé quinze pilots amb opcions no ho són gaire! [Riu] Quan són en grup més controlat són millors, aquestes m’agraden! Però quan hi ha molta gent pel mig, com la de Mugello, en què hi ha molta gent que no s’hi juga res i amb el rebuf hi arriben, són una bogeria!
Quan ets dins el grup, és una sensació meva o la moto et va una mica petita?
És veritat! He crescut molt els últims dos anys. Abans era el més petit de la classe i ara diria que els he passat gairebé a tots! Això de ser tan alt a Moto3 no és un avantatge, perquè em pica molt més l’aire i a més, com que m’he d’encongir més, pateixo de l’esquena. Esperem que a les categories més grans vagi millor.
A principi de temporada vas tenir problemes d’esquena. Solucionats?
Controlats! Espero que a Moto2 la cosa vagi millor. Quan he provat la 600 cc no em fa mal l’esquena, així que espero que tot vagi bé.
Si fa anys que t’entrenes amb una 600 cc, quan agafis per primer cop la Moto2 tindràs feina avançada!
Ja ho veurem perquè no té res a veure, tant de bo pogués tenir una Moto2 a casa!
El contracte que has signat per pujar a Moto2 amb l’equip Marc VDS diu que t’hi estaràs dos anys, i un tercer queda obert. Pensant en MotoGP?
No és tan fàcil interpretar un contracte així, és complex. Diguem que anirem any a any, ja ho veurem. No sé què passarà.
El que és clar és que l’any vinent puges a Moto2. Content amb l’equip amb què correràs?
Molt. Crec que és un dels millors de la categoria. Arribar com a novell a la categoria amb un equip nou costa el doble. En canvi ells m’ajudaran bastant.
A més, tindràs de company Àlex Márquez, que et podrà ajudar!
Sí, ja ho veurem! Perquè al Mundial, d’amics ben pocs! Els amics són a Palma!
Vas començar una mica tard a anar en moto. Per què?
Segurament als quatre anys també era dalt d’una moto, però no era ni un entrenament ni res. Només volia passar-m’ho bé. Crec que un nen als quatre anys ha de gaudir, no entén això de frenar més tard o d’obrir gas! Vaig començar a entrenar-me seriosament cap als vuit o nou anys. No crec que comencés tard, el que passa és que els altres comencen massa aviat.
I a diferència d’altres pilots de les Illes, tu segueixes vivint a Palma.
Estic molt content a Palma, ho tinc tot. Allà hi ha un circuit que ara està molt bé, el Circuit de Mallorca, i he d’agrair als seus responsables que em deixin fer-hi entrenaments gairebé sempre que vull, és un gran avantatge. I no em bellugo de Palma perquè estic molt bé aquí, no em fa falta res més.
Però no només fas velocitat. Motocròs, trial, supermotard...
Mallorca sembla petita, però hi tenim de tot, eh? [Riu]
Què t’aporta cada modalitat?
Cada disciplina t’aporta alguna cosa, ben bé no sé què. Amb el motocròs entrenes la força, vas de pressa, t’ajuda a millorar la precisió... tot hi ajuda! A nosaltres ens agrada fer de tot perquè gaudeixo sobre la moto, sigui quina sigui la disciplina.
I a banda d’anar en moto, practiques algun altre esport?
L’esquí nàutic. M’encanta! Gaudeixo molt a l’estiu... i a l’hivern toca posar-se el neoprè! Ara veus per què no vull marxar de Mallorca? Però no ho podem dir gaire alt, perquè sinó hi vindrà massa gent! Per sort, de moment no està gaire explotada l’illa!