«Quan entrevistem algú per entrar a l’equip li diem: “Ho deixaràs amb la parella d’aquí a sis mesos”»

Entrevista a Josep Plana, director executiu de l'empresa d'esdeveniments La Puta Suegra

3 min
Josep Plana, CEO de La Puta Suegra.

BarcelonaLa teoria dels sis graus de separació assegura que una persona pot estar connectada amb qualsevol altra a través d'una cadena de coneguts amb menys de cinc intermediaris, per molt allunyades que estiguin. Per a tothom que coneix en Josep Plana, aquesta distància s’escurça. L’agenda del director executiu de La Puta Suegra –una agència d'organització d'esdeveniments– reuneix des d’artistes del Cirque du Solei fins a expresidents dels Estats Units. 

“No tot són els diners, moltes vegades són contactes o donar voltes a les coses abans de fer-les”, explica. Són aquests contactes els que li han permès estar al darrere de celebracions amb exigències fora de mida: casaments al desert o sota terra, espectacles amb vehicles de Fórmula 1 o concerts privats on Europe toqui The Final Countdown, com va passar a la boda de Sergio Ramos i Pilar Rubio, que va organitzar l'empresa.

De peticions també n'ha tingut d'excèntriques. Una vegada els van demanar tancar una piscina olímpica per fer una classe de waterpolo amb un entrenador de la selecció, amb vuit hores de marge. "I això com ho aconsegueixes? Telèfon, agenda, telèfon”.

Després de treballar de realitzador de cinema i televisió (per exemple, a Operación Triunfo), organitzador d’esdeveniments (Sónar, la Biennal de Venècia) i de director de comunicació, Plana va detectar una necessitat al món dels esdeveniments: la gent vol “viure experiències especials i úniques”. Per això va muntar La Puta Suegra, amb un nom que "ens va diferenciar ràpidament del que hi havia al mercat”.

Però hi ha una cosa que el fa més poderós que la seva agenda: és el guardià de la intimitat de moltes persones influents. Sap què pensen, què mengen, a qui estimen, quins objectes tenen a la tauleta de nit… “En el moment en què ens contracten, intentem conèixer el client. Hi quedem per fer un cafè, per dinar, anar al teatre, a córrer, el que calgui". Aquestes trobades es perllonguen durant sis mesos, un temps durant el qual ell i el seu equip observen i prenen nota. "Ens fixem en les microexpressions, en els detalls de les cases: què revelen sobre la seva personalitat, els seus gustos, les seves aficions". Busquen que els seus clients abaixin la guàrdia i se sincerin, per fer servir el que els diuen sorprenent-los amb "una olor, un plat o un color”.

Si futbolistes reputats, escriptors guardonats, cineastes nord-americans de renom mundial i fins i tot líders espirituals li han cedit la clau de la seva intimitat i li han obert les portes de casa per compartir-hi confidències, és perquè s’ha guanyat una reputació de persona discreta. A més de tenir "contractes ultra blindats", a La Puta Suegra treballen amb noms en clau, que són personatges de Disney. "Una part de l’equip no sap qui són els clients", s'enorgulleix. “La gent no sap la majoria de les coses que hem fet, i aquest nivell de discreció ens distingeix de la resta”. 

Tot i que la gaudeix molt, Plana lamenta que l'exigència de la feina –que es tradueix en un parell de viatges setmanals– implica moltes renúncies "en l'àmbit personal i familiar": "Quan entrevistem algú per entrar a l’equip, li diem: «Ho deixaràs amb la parella d’aquí a sis mesos»".

Per a Plana, el secret per tenir bones idees és "estar atent als detalls del dia a dia", però les seves principals fonts d'inspiració són "l'art, la moda, els viatges i la música". Potser per això concep els esdeveniments que organitzen “com una obra d’art efímera” perquè "hi participen tots els sentits a un nivell inimaginable".

stats